چگونه دامنه وبلاگ خود را ثبت کنیم؟

با توجه به اینکه خرید دامنه در قالب‌های مختلف نیاز به مهارت بالایی دارند و پرداخت آن در قالب دلار انجام می‌گیرد، توصیه ما این است که ثبت دامنه خود را به یکی از این شرکت‌ها واگذار کنید. نکته دیگر اینکه این شرکت‌ها برای حصول اطمینان از عدم تکراری بودن دامنه  وبلاگ ، امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارد.

به عنوان مثال، شما با جستجوی ثبت دامنه  وبلاگ  در گوگل به چندین نتیجه خواهید رسید که با کلیک بر روی هر کدام از آنها، یک ابزار در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید تکراری بودن دامنه خود را بررسی کنید. هزینه ثبت دامنه به قالب‌های مختلف آنها بستگی دارد. از آنجایی که در سیستم‌های اینترنتی تفاوتی بین آدرس وب‌سایت‌ها و  وبلاگ ‌ها وجود ندارد،  انتخاب قسمت انتهایی دامنه به سلیقه کاربر و اصول حاکم بر آنها بستگی دارد. به عنوان مثال:

دامنه COM: این دامنه یک دامنه بین‌المللی تجاری است که از واژه commercial به معنی تجاری برگرفته شده و معمولاً در سایتهای تجاری و  وبلاگ ‌ها به کار گرفته می‌شود.

دامنه IR: این دامنه مخصوص کشور ایران است و تنها در کشور ایران کاربرد دارد. البته هر کشور دیگری نیز دامنه مربوط به خود را دارد که در مورد انگلستان از UK و در مورد فرانسه از FA استفاده می‌شود.

دامنه Info: این دامنه از کلمه انگلیسی Informal برگرفته شده است که نشان دهنده اطلاعاتی بودن سایت مورد نظر است و ممکن است در زمینه ارائه مقاله و کارهای علمی فعالیت داشته باشد.

دامنه net: اسم این دامنه از کلمه انگلیسی Network گرفته شده است و برای وب سایت‌های شبکه‌ای و و سایت‌هایی که در حوزه مخابرات فعالیت دارند مناسب است.

دامنه org: این دامنه می‌تواند معیاری برای نشان دادن فعالیت سایت در حوزه‌های سازمانی باشد و اسم آن به صورت مخفف کلمه Organization است. البته این دامنه در مورد برخی از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی نیز به کار گرفته می‌شود.

دو نکته مهم در انتخاب دامنه برای  وبلاگ  وجود دارد که رعایت هر کدام از آنها می‌توانند مسیر شما را راحت‌تر کند. در حالت اول باید به خاطر داشته باشید که برخی از وب‌سایت‌ها به عنوان وب‌سایت  وبلاگ دهی فعالیت می‌کنند و زمینه استفاده رایگان شما از دامنه را فراهم می‌کند که در بندهای بعدی بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

مورد دوم اینکه گاهی در بررسی‌های خود متوجه می‌شوید که دامنه مورد نظر شما قبلاً ثبت شده است. در این حالت مجبور خواهید بود که یک دامنه جدید برای وبسایت خود در نظر بگیریم. البته نیازی نیست که حساسیت بالایی به خرج دهید و حتی می‌توانید از خدمات ترجمه یا از معادل آنها استفاده کنید. حتی اگر زمینه فعالیت شما شامل کلمات کوتاه می‌شود، می‌توانید از کلمات ترکیبی استفاده کنید که نمونه بارز آن دامنه وب سایت pasajet.ir  omidqasemi.ir است.


http://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3569
مقالات و مطالب مرتبط

راه اندازی رایگان فروشگاه با سایتساز پاساجت

افزایش درآمد با فروش اینترنتی و راه اندازی سایت رایگان با سایت ساز این روزها تنها راه حل کسب درآمد از فضای مجازی با توجه به تحریم، فیلترینگ و عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی، راه اندازی سایت‌ با استفاده از فروشگاه‌ساز ها با کمترین هزینه یا به صورت رایگان است.

سایتساز جایگزین فیلترینگ

همراه پوز مجازی | پوز سیار دیجیتال | سیستم فراخوان مشتری | پیجر مشتری | سیستم نوبت دهی مشتریان | سیستم ثبت شماره مشتریان | باشگاه مشتریان | کارت ویزیت دیجیتال | لینک چندمنظوره | بینهایت لینک در یک لینک | لینک بایو اینستاگرام |

معرفی بهترین وبلاگ فارسی و خارجی که درآمد های بالایی دارند.

معیارهای مختلفی برای انتخاب بهترین وبلاگ ‌های فارسی و خارجی وجود دارد که در برخی از آنها به تعداد بازدید کننده آنها اشاره می‌شود و در برخی موارد درآمد سالیانه یا درآمد ماهیانه وبلاگ مد نظر قرار می‌گیرد. نکته‌ای که قبل از هر چیزی باید به آن اشاره کنیم این است که امروزه وبلاگ نویسی به عنوان یک صنعت شناخته شده است و بسیاری از افراد خلاق در این حوزه توانسته اند که به یک منبع درآمد پایدار برسد. اگر بخواهیم به سه مورد از بهترین وبلاگ خارجی اشاره کنیم، باید از وبلاگ ‌های هافینگتن پست، انگیجت و موز یاد کنیم:

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید