برای وبلاگ نویسی و فروش محصول چه کار کنیم؟

در این ایمیل می‌توانید به محتوای  وبلاگ  خود نیز اشاره کنید که در آن محتوای اسپانسری شده یا حتی رپورتاژ خبری قرار داده‌اید. طبیعتاً مشتری‌های به دست آمده و ترافیک جذب شده از طرف شما برای شرکت مورد نظر، میزان درآمد ماهانه یا پروژه‌ای شما را تعیین می‌کند

- کسب درآمد از طریق فروش محصول در  وبلاگ

 منظور ما در اینجا فروشگاه‌های اینترنتی نیست، بلکه به  وبلاگ ‌هایی اشاره داریم که در جریان آن صرفاً چند محصول خاص فروخته می‌شود که  وبلاگ  بر پایه آنها طراحی شده است. مثلاً می‌بینیم که یک فروشگاه اینترنتی معروف مانند دیجی کالا، در کنار فروشگاه خود یک  وبلاگ  نیز ایجاد کرده است که به نحوه استفاده از کالاهای مختلف و خدمات ارائه شده در این فروشگاه اشاره می‌کند. اما منظور ما از کسب درآمد از طریق فروش محصول در جریان  وبلاگ  نویسی، کالاها و خدماتی است که فرد در طول فعالیت خود می‌سازد.

 اگر ما وب‌سایت مدیر وب را به عنوان یک  وبلاگ  در نظر بگیریم، دوره‌های آموزشی گروه، فیلم‌های آموزشی، کالاها و خدمات آموزشی و همچنین بسته‌های آموزشی محتوا نویسی مواردی هستند که به عنوان منبع کسب درآمد به فروش می‌رسند. استفاده از این روش بسیار سخت است و شما به عنوان  وبلاگ ‌نویس باید شرایطی به وجود بیاورید که بازدیدکننده اعتماد کاملی به شما و محتوای  وبلاگ  شما داشته باشد.

چگونه یک متن جذاب برای  وبلاگ  خود بنویسیم؟

معمولاً کسانی که فعالیت  وبلاگ  نویسی خود را به صورت معمولی و عادی دنبال می‌کنند، در ابتدای کار متوجه پیشرفت آن می‌شوند، که با ابزارهای مختلفی مانند الکسا یا گوگل آنالیتیکس می‌توانند این روند پیشرفت را دنبال کنند. اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که روند پیشرفت  وبلاگ  آنها کمتر می‌شود و احساس می‌کنند که باید تغییراتی در محتوای خود به وجود بیاورند. برای این گروه و برای کسانی که اخیراً به دنبال ایجاد  وبلاگ  رفته‌اند، چند پیشنهاد داریم که می‌تواند به آنها در این مسیر کمک کند:

عنوان مطلب = مختصر و مفید

اصلی‌ترین و شاید مهمترین بخش محتوای یک  وبلاگ ، انتخاب موضوع برای مطلب و عنوان مطلب است. محتوا مهمترین ابزار  وبلاگ ‌ها برای رسیدن به رتبه‌های برتر در موتورهای جستجو است و این موضوع به  وبلاگ  کمک می‌کند که در یک یا چند کلید واژه خاص، رتبه بالاتری داشته باشد. یکی از محل‌های استفاده از کلید واژه‌ها، عنوان مطلب است که باید به طور خلاصه و مفید اطلاعات کاملی در مورد مقاله و نوشته ارائه دهد. اگر عنوان مطلب جذاب باشد، جذب بازدید کننده راحت‌تر بوده و آمار ترافیک افزایش می‌یابد.

پاراگراف اول = واضح و گویا

بعد از عنوان مطلب، پاراگراف اول نشان می‌دهد که ما قصد نوشتن در مورد چه موضوعی را داریم و در موضوع به دنبال چه نیتی هستیم. در این پاراگراف باید به کلید واژه‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا اشاره شود و حتی امکان یک برآورد کلی از نوشته و نتیجه نهایی آن ذکر شود. هرچه پاراگراف اول واضح‌تر و گویاتر باشد، بازدید کننده برای مطالعه ادامه مطلب و مشتاق‌تر خواهد بود و می‌توان امیدوار بود که مدت زمان بیشتری در صفحه مورد نظر باقی بماند.

 وبلاگ  نویسی

متن مقاله = جذاب و دوستانه

 فراموش نکنید که  وبلاگ  محلی برای نوشتن نامه‌های رسمی نیست و کاربران به دنبال خواندن یک محتوای کتابی نیستند. معمولاً افرادی که به فضای مجازی پناه می‌برند، به دنبال مواردی هستند که در دنیای واقعی به آنها دسترسی ندارد. این هنر شماست که خواسته آنها را به صورت واضح و دوستانه در اختیارشان قرار دهید و از اضافه‌گویی یا نوشته‌های رسمی و سخت بپرهیزید. البته این بدین معنی نیست که شما یک محتوای سخیف را در قالبی دوستانه و بدون رعایت نگارشی بنویسید.

پاراگراف آخر = نتیجه گیری

قبل از اینکه به پاراگراف آخر برسید، سعی کنید به مرور زمان بار اطلاع‌رسانی و اخباری را در متن خود کاهش دهید. در پاراگراف آخر به نتیجه‌گیری در مورد متن بپردازید و نیازی به اعلام نکته جدیدی نیست. اگر احساس می‌کنید که متن شما ناقص است، می‌توانید انتهای مطلب خود را به یک مقاله دیگر لینک دهید تا از این طریق بازدید کننده را در  وبلاگ  خود حفظ کنید. اما اگر در این زمینه کوتاهی کنید و در پاراگراف آخر به یک مطلب یا نکته جدید اشاره کنید، بازدید کننده مجبور است که از طریق گوگل به سایر وب‌سایت‌ها سر بزند و احتمال جذب آن به  وبلاگ  شما کاهش می‌یابد.

طول مقاله = بین 700 تا 1000 کلمه کافیست

احتمالاً در چند  وبلاگ  به مقالاتی برخورده‌اید که طول آنها به بیش از 8 یا حتی 10 هزار کلمه می‌رسد و محتوای بسیار طولانی دارد. در طرف مقابل مقالاتی هستند که عمدتاً طول آنها کوتاه بوده و تنها در حدود 300 تا 400 کلمه هستند. همین مقاله‌ای که شما مطالعه می‌کنید، نزدیک به 9 هزار کلمه محتوا دارد که به زمینه‌های مختلف می‌پردازد.  وبلاگ ‌ها و وب‌سایت‌های این چنینی، معمولاً مقالات کمی با این شرایط دارند و سعی می‌کنند که در طول فعالیت خود چند مقاله‌ای کامل از تمام جهات داشته باشد. در حالت کلی  وبلاگ  نویسی به نویسندگان توصیه می‌شود که طول مقاله خود را بین 700 تا 1000 کلمه انتخاب کنند و در جریان آن هدف خود را از نوشتن محتوا بیان کنند

تصاویر = برای بالا بردن جذابیت مقاله

استفاده از تصاویر در  وبلاگ  نویسی را می‌توان نوعی راه فرار در محتواهای طولانی معرفی کرد. انسان‌ها به جلوه‌های بصری علاقه‌مند هستند و معمولاً به راحتی جذب تصاویر و فیلم‌های کوتاه می‌شود. پس اگر به دنبال نوشتن متن جذاب برای  وبلاگ  خود هستید، حتماً سعی کنید که از یک یا چند تصویر مرتبط استفاده کنید تا از این طریق، از خستگی خواننده محتوا جلوگیری کنید و آنها را جذب کنید. تصاویر سرگرم‌کننده هستند و به مخاطب کمک می‌کنند که خستگی متن را در کنند.

سئو = حیاتی و مهم

 سئو به معنی آماده سازی محتوا و با توجه به الگوریتم‌های پیشنهادی توسط موتورهای جستجو است و اگر یک محتوا از لحاظ سئو بتواند بهترین امتیاز ممکن را دریافت کند، بالاترین رتبه را در موتورهای جستجو به دست خواهد آورد. سئو می‌تواند به صورت فنی یا به‌صورت محتوایی انجام گیرد که هر کدام از آنها نیاز به تکنیک‌های متفاوتی دارد که می‌توانید آموزش آن را در سایر مطالب ما ببینید

 وبلاگ  نویسی

بازخوانی = برطرف کردن ایرادات و تقویت متن

زمانی که متن شما برای قرار دادن در  وبلاگ  آماده شد، آخرین مرحله بازخوانی محتوا و برطرف کردن ایرادات آن است. این ایرادات ممکن است از لحاظ املایی یا از لحاظ نگارشی باشد. در هر صورت برطرف کردن ایرادات باید بتواند متن را تقویت کند و برای جذب بازدید‌کننده بیشتر، آماده‌سازی کند. این مورد در  وبلاگ  نویسی بسیار مهم است و بازدیدکننده احساس می‌کند که به نیاز او احترام گذاشته شده است.

وبلاگ فروشگاهی  وبلاگ نویسی  وبلاگ شخصی  سایتساز  پاساژ آنلاین 


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3570
مقالات و مطالب مرتبط

راه اندازی رایگان فروشگاه با سایتساز پاساجت

افزایش درآمد با فروش اینترنتی و راه اندازی سایت رایگان با سایت ساز این روزها تنها راه حل کسب درآمد از فضای مجازی با توجه به تحریم، فیلترینگ و عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی، راه اندازی سایت‌ با استفاده از فروشگاه‌ساز ها با کمترین هزینه یا به صورت رایگان است.

سایتساز جایگزین فیلترینگ

همراه پوز مجازی | پوز سیار دیجیتال | سیستم فراخوان مشتری | پیجر مشتری | سیستم نوبت دهی مشتریان | سیستم ثبت شماره مشتریان | باشگاه مشتریان | کارت ویزیت دیجیتال | لینک چندمنظوره | بینهایت لینک در یک لینک | لینک بایو اینستاگرام |

معرفی بهترین وبلاگ فارسی و خارجی که درآمد های بالایی دارند.

معیارهای مختلفی برای انتخاب بهترین وبلاگ ‌های فارسی و خارجی وجود دارد که در برخی از آنها به تعداد بازدید کننده آنها اشاره می‌شود و در برخی موارد درآمد سالیانه یا درآمد ماهیانه وبلاگ مد نظر قرار می‌گیرد. نکته‌ای که قبل از هر چیزی باید به آن اشاره کنیم این است که امروزه وبلاگ نویسی به عنوان یک صنعت شناخته شده است و بسیاری از افراد خلاق در این حوزه توانسته اند که به یک منبع درآمد پایدار برسد. اگر بخواهیم به سه مورد از بهترین وبلاگ خارجی اشاره کنیم، باید از وبلاگ ‌های هافینگتن پست، انگیجت و موز یاد کنیم:

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید