مراحل ساخت بلاگ و وبلاگ نویسی

جالب است بدانید که درصد بسیار بالایی از این افراد در همان گام‌های اول ناامید شده و مسیر خود در ایجاد یک  وبلاگ  پرکار و پرطرفدار را متوقف می‌کنند.

شاید اولین گام در ساخت یک  وبلاگ ، نوشتن یک طرح کسب‌وکار یا همان بیزینس پلن برای آن است که به بررسی جوانب مختلف  وبلاگ  و احتمال موفقیت آن در حوزه‌های مختلف اختصاص می‌یابد. البته، معمولاً کسی به صورت حرفه‌ای به این موضوع به شکل کسب‌وکار نگاه نمی‌کند و بیشتر برآورد شخصی خود را دارد. بنابراین، قبل از اینکه وارد مراحل  وبلاگ  نویسی و ابزارهای مورد نیاز آن شویم، یک برگه سفید بردارید و در آن سعی کنید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

هدف من از ایجاد  وبلاگ  چیست؟

برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت  وبلاگ  به چه صورت است؟

آیا این  وبلاگ  صرفاً به منظور کسب ‌درآمد است یا قصد اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف را دارد؟

چه کسانی قرار است محتوای این  وبلاگ  را آماده کنند؟

فعالیت  وبلاگ  در چه حوزه‌ای خواهد بود؟ به صورت کلی یا جزئی به مطالب می‌پردازد؟

در صورت موفقیت، روش‌های کسب درآمد با این  وبلاگ  به چه صورت است؟

در مورد رقبای احتمالی و ابزارهای پیشی گرفتن از آنها، چه اطلاعاتی در دسترس است؟

در نهایت به کجا خواهیم رسید و نقش  وبلاگ  در کسب درآمد کلی به چه صورت است؟

اگر با پاسخ دادن به این سؤالات توانستید  وبلاگ  نویسی را برای خود توجیه کنید و مطمئن بودید که در این مسیر به موفقیت خواهید رسید، گام اول را بردارید و اسم  وبلاگ  را مشخص کنید.

1. انتخاب دامنه  وبلاگ  یا همان اسم  وبلاگ

 اولین گامی که در راه‌اندازی یک  وبلاگ  باید بردارید، مشخص کردن اسم  وبلاگ  و انتخاب یک دامنه با توجه به آن است. برای اسم  وبلاگ  می‌توانید از فاکتورهای مختلفی استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که دامنه یک سایت یا یک بلاگ از قواعد و قوانین خاص خود برخوردار است و برای موفقیت در موتورهای جستجو باید به این قواعد پایبند باشید.

بطور کلی، دامنه یک سایت:

باید کوتاه و قابل فهم باشد؛

 به راحتی به ذهن سپرده شود؛

 از علائم  نگارشی مانند ویرگول، خط فاصله و موارد مشابه نداشته باشد؛

 به صورت تک کلمه‌ای و ساده باشد؛

 تا حد امکان به صورت ترجمه فعالیت سایت باشد.

 دامنه  وبلاگ  همانند انتخاب اسم برای یک انسان است و به نوعی یک شناسنامه برای  وبلاگ  محسوب می‌شود. اگر در انتخاب اسم  وبلاگ  حساسیت بالایی به خرج دهید و حتی الامکان بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود. معمولاً موتورهای جستجو به ارتباط بین نام بلاگ و آدرس اینترنتی (URL) توجه ویژه‌ای دارند و این دامنه در رتبه بندی آن‌ها تأثیر گذار است.


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3568
مقالات و مطالب مرتبط

راه اندازی رایگان فروشگاه با سایتساز پاساجت

افزایش درآمد با فروش اینترنتی و راه اندازی سایت رایگان با سایت ساز این روزها تنها راه حل کسب درآمد از فضای مجازی با توجه به تحریم، فیلترینگ و عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی، راه اندازی سایت‌ با استفاده از فروشگاه‌ساز ها با کمترین هزینه یا به صورت رایگان است.

سایتساز جایگزین فیلترینگ

همراه پوز مجازی | پوز سیار دیجیتال | سیستم فراخوان مشتری | پیجر مشتری | سیستم نوبت دهی مشتریان | سیستم ثبت شماره مشتریان | باشگاه مشتریان | کارت ویزیت دیجیتال | لینک چندمنظوره | بینهایت لینک در یک لینک | لینک بایو اینستاگرام |

معرفی بهترین وبلاگ فارسی و خارجی که درآمد های بالایی دارند.

معیارهای مختلفی برای انتخاب بهترین وبلاگ ‌های فارسی و خارجی وجود دارد که در برخی از آنها به تعداد بازدید کننده آنها اشاره می‌شود و در برخی موارد درآمد سالیانه یا درآمد ماهیانه وبلاگ مد نظر قرار می‌گیرد. نکته‌ای که قبل از هر چیزی باید به آن اشاره کنیم این است که امروزه وبلاگ نویسی به عنوان یک صنعت شناخته شده است و بسیاری از افراد خلاق در این حوزه توانسته اند که به یک منبع درآمد پایدار برسد. اگر بخواهیم به سه مورد از بهترین وبلاگ خارجی اشاره کنیم، باید از وبلاگ ‌های هافینگتن پست، انگیجت و موز یاد کنیم:

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید