چرا داشتن وبسایت اهمیت فراوانی دارد؟


استیو جابز با پرسیدن سوال چرا از تک تک بخش‌های شرکت خود، آنها را به چالش می‌کشید. از حسابدار گرفته تا مهندس و برنامه‌نویس، در شرکت اپل با این سوال روبرو بودند. و پاسخ "چون تمام آدم‌های دیگر همین کار را می‌کنند" 
نکته.دقت کنید این موضوع در کشورهای توسعه یافته اینقدر عادیه که جواب این بوده. ما تازه در ایران باید فرهنگ سازی کنیم.
برای استیو جابز کافی نبود.

برای استیو جابز کافی نبود. دقیقاً همین نگاه ریشه‌ای بود که باعث شد اپل از سایر رقبای خودش متمایز شود. (اگر به این مسئله علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم : تدتاک رهبران بزرگ با چرا شروع می‌کنند را تماشا کنید و یا کتابش را بخونید.)

همین نگاه که حاضر نبود بی‌دلیل و فقط به خاطر بقیه، کاری را انجام دهد. به این ترتیب بود که اپل به هر چه وارد می‌شد، در آن موفق بود.

 

شما هم وقتی بدانید که فواید و مزایای داشتن یک وب سایت برای شما چیست و چه هدفی را از آن دنبال می‌کند، قطعاً وب سایتی موفق تر خواهید داشت. به کمک این نگاه ریشه‌ای، از اشتباهات ما کاسته می‌شود و شانس موفقیت ما بیشتر خواهد بود.

 

چگونه باید از تصمیم خود برای ساختن وب‌سایت مطمئن شوید؟

قبل از هر چیز، ما باید مزایای داشتن یک وب سایت را به دقت بسنجیم، درباره هزینه های آن آگاهی پیدا کنیم و هدف نهایی خود را از ساختن وب سایت ببینیم. با بررسی تمام این موارد، تصمیم‌گیری در مورد ساختن وب سایت راحت‌تر خواهد شد و ما مسیر خود را بهتر می‌شناسیم.

اما شاید برخی مزایای وب سایت باشند که شما هنوز به درستی با آنها آشنایی ندارید.

 پس در ادامه 12+ 1 فایده یک وب سایت برای آدم‌ها و کسب و کارهای مختلف را به شما خواهیم گفت.

12+1 دلیل برای راه اندازی یک سایت وجود دارد و کلی دلایل دیگر که شما میتونید به این لیست اضافه کنید.

بگذارید دیگر وقت را تلف نکنیم و شمردن را آغاز نماییم.

 

-حرفه ایی بودن

اگر در این دوران شما یک وب سایت خوب ندارید عملا بخش زیادی از بازار شما را به عنوان گزینه ایی جدی برای خرید های خود در نظر نمی گیرند. من شخصا خود برای یک خرید خوب، شرکت ها و فراهم کنندگان خدماتی را که وب سایت ندارند را هم بررسی می کنم اما نداشتن وب سایت می تواند نشانه یی از حرفه ایی نبودن در مدیریت آن کسب و کار به نظر بیاید. تصور کنید شما برای تعطیلات می خواهید از خدمات یک شرکت توریستی استفاده کنید. در گذشته بنر ها در پیاده رو ها و یا تابلو های شرکت معرف خدمات بودند و امروز وب سایت ها شما را به تعداد بیشتری مشتری بالقوه معرفی می کند. تبلیغاتی چون تراکت جای خود را به تبلیغات شبکه های مجازی داده اند. حتی اگر شما از تبلیغات شبکه های مجازی استفاده کنید داشتن یک وب سایت چون داشتن محل فیزیکی شرکت به شما مشروعیت و امکان در دسترس بودن بیشتری می دهد.

 

-دریافت هویت شغلی و اعتبار

با داشتن وبسایت امکان دریافت اینماد(نماد اعتماد الکترونیک) و پروانه کسب کشوری از اتحادیه و درگاه بانکی پرداخت آنلاین برای شما به وجود می آید.

که اولا به شما یک هویت شغلی و اعتباری میدهد که مزایای داشتن پروانه کسب برای همه عزیزان روشن است.

دوم حتی شما اگر یک کسب و کار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشته باشید داشتن وبسایت و درگاه و نماد اعتماد برای مشتریان شما حس اطمینان بیشتر و راحتی بیشتری در خرید ایجاد میکند.

 

-ذخیره اطلاعات در وب

وب سایت شما همچنین می تواند یک مرکز داده و اطلاعات هم برای شما و هم برای مشتری شما باشد. این ذخیره داده و اطلاعات می تواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد. مشتری شما می تواند کلیه کالا و خدمات شما را بصورت کاتالوگ دیجیتال دریافت کند بدون اینکه نیازی به چاپ آن باشد و از طرف دیگر شما می توانید به راحتی تغییرات لازم را در کاتالوگ های خود اعمال کنید بدون اینکه نیازی به هزینه های گزاف چاپی داشته باشید. و یا با ثبت نام مشتریان در سایت آنها از تغییرات و محصولات جدید به طور الکترونیکی آگاه شوند. یا اینکه شما اطلاعات بیشتری از محل جغرافیایی کسانی که به سایت شما وصل شده اند بدست آورید تا بتوانید کالا و خدمات خود را نسبت به آن اطلاعات ارائه کنید.

 

-به خوبی معرفی شوید و اعتبار کسب کنید

داشتن وب ‌سایت یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شماست و حتی معرفی خودتان .

همین الان باگوشی دستتان اسم خودتان و یا کسب و کارتان را درگوگل جستجو کنید . چه نتایجی میاد؟

هدف : معرفی خودم و کسب و کارم در اینترنت.

طراحی یک سایت به شما این فرصت را می‌دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و درباره خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان بگویید. اغراق نیست اگر بگوییم که داشتن یک وب سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و به کمک آن، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

البته، حتی اگر شما یک کسب و کار هم نداشته باشید، باز این شانس برای معرفی ارزشمند است. چرا که فرصت برای مطرح شدن را برایتان به وجود خواهد آورد.

 

-مشتریان جدید داشته باشید / کسب و کاری راه بیندازید

طبق آمار، بیش از 4/2 میلیارد آدم در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند. حدودا 90% از این افراد، تا به حال از اینترنت خرید کرده‌اند یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. اما در ایران چطور؟ جالب است بدانید که بیش از 56 میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی + 70 درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند.

این اعداد و ارقام یک پیام مهم برای همه ما دارند: اینترنت یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که بهتر است آن را از دست ندهید. پس اگر یک کسب و کار دارید و می‌خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، ساختن یک وب‌سایت است. اگر هم که در حال حاضر کسب و کاری ندارید، فقط یک وب‌سایت برای شروع یک کسب و کار کافی است.

 

-با داشتن یک سایت شما یک صدا دارید.

با داشتن یک وب سایت، شما یک رسانه خواهید داشت. جایی که می‌توانید حرف خود را بزنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. داشتن وب‌سایت، فرصتی است برای آنکه درباره تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش دهید.

می‌پرسید اینکار چه اهمیّتی دارد؟ مشخص است. وقتی شما مقالات آموزنده در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و آگاهانه‌تر به سراغ شما می‌آیند.

 

خود شما اگر در وبلاگ ما بتوانید یک مقاله کامل و دقیق درباره هزینه طراحی سایت بخوانید، چقدر در جلب اعتماد شما تاثیر دارد؟ همین تاثیر را شما می‌توانید روی مشتریان خود بگذارید.

 

من حتی می‌توانم یک تجربه شخصی در این زمینه را با شما در میان بگذارم. یادم هست که در یکی از گروه‌های تلگرامی که عضو بودم، شخصی در مورد بازاریابی صنعتی (یعنی رابطه بین کسب و کارها) پرسید. اکثر جواب‌ها، پراکنده و نامرتبط بودند. آنجا بود که من مثل یک قهرمان، مقاله‌ای که همکارم در سایت  منتشر کرده بود را منتشر رو کردم. و نتیجه چه بود؟ این آقا بعد از یک ساعت به من پیام داد، کلی تشکر کرد و اظهار خوشحالی کرد که با سایت ما آشنا شده است.

البته، تولید مطلب در سایت، یک مزیت بسیار بزرگ دیگر هم برای شما خواهد داشت. اینکه گوگل کم کم شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهد شناخت و وقتی افراد در زمینه کاری شما جستجو می‌کنند، آنها را به سمت سایت شما می‌فرستد.

 

-وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن است.

راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می‌آید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود.

 راه‌اندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد؟

اما در مورد وب‌سایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، می‌توانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید.

البته، این بدان معنی نیست که لزوماً یک سایت کم خرج دارد. فقط بحث بر سر این است که هزینه‌های نگهداری یک سایت به مراتبط کمتر از یک مغازه (یا راه‌اندازی یک مجله کاغذی) است. اما نقش هر دو را بسیار بهتر بازی می‌کند و در واقع، کم کم جای آنها را می‌گیرد.

به علاوه، تجربه نشان داده است که اکثر آدم‌ها به تراکت‌ها نگاهی سطحی و سرسری می‌اندازند و در نهایت آنرا در بهترین حالت به نزدیک‌ترین سطل زباله خواهند انداخت. (به پیاده روهای خیابان‌ها نگاه کنید). بنابرین اگر مشتری شما بخواهد یکبار دیگر چیزی را بررسی کند به این تراکت دسترسی نخواهد داشت و اگر نتواند شما را راحت پیدا کند به راحتی یک گزینۀ دیگر را انتخاب خواهد کرد. اما با داشتن یک سایت شما یک آرشیو کامل از تمام خدمات و محصولات دارید که مشتریان شما به راحتی و با صرف کمتر از یک دقیقه وقت می‌تواند به هرچیزی که می‌خواهد دست پیدا کند.

داشتن سایت باعث می‌شود شما بخشی از تبلیغاتتان را به دست مشتریان خود بسپارید. اگر مشتریان شما از خدمات شما راضی باشند به راحتی می‌توانند وبسایت شما را برای معرفی به سایر دوستانشان برای آنها بفرستند و حالا تمام خدمات شما به صورت شفاف در سایتتان موجود است. همین شفاف بودن بهترین تبلیغ برای شماست.

 

-به صورت 24 ساعته در دسترس باشید.

یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.

داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی است.

در همین فروشگاه ساز و سایت ساز پاساجت ما، شما امکان این را دارید که به کاربران اجازه ارسال تیکت دهید. این یعنی آنها می‌توانند در سایت شما ثبت نام کنند، پیام‌های خود را بفرستند و در سایت، از شما پاسخ دریافت کنند. عالی نیست؟

 

-بدون محدودیت مکانی کار کنید.

در کسب و کار سنتی دایره تاثیر گذاری شما در کوچه ، خیابان و نهایت محله تان می باشد. که در نهایت زمان و هزینه بسیار دارد.

ولی با وبسایت از کل ایران و حتی امکان خرید بین المللی از کل دنیا امکان دسترسی به شما وجود دارد.

بدون وبسایت فرض کنید یک مشتری از تهران چطور می تواند یک صنایع دستی را از جنوب و یا شمال کشور ببیند و خریداری کند و پول پرداخت کند؟

و یا یک فروشگاه لوازم آرایشی در شرق تهران و یک مشتری در غرب تهران را تجسم کنید.

چقدر بازارتان بزرگ تر می شود؟

دقت کنید بازارها و مشتریان قبلی شما سر جایشان هستند این موارد اضافه می شوند.

 

-روابط جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد

داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید.

 

-روش‌های تبلیغات خود را گسترش دهید

با داشتن یک وب‌سایت، شما به روش‌های تبلیغاتی بیشتری و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل را می‌توان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کرده‌اند.

برای مثال فرض کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی برای زیورآلات دارید. با تبلیغ گوگل می‌توانید کاری کنید که هر زمان کسی "خرید انگشتر" را جستجو کرد، مستقیماً به صفحه انگشترهای شما هدایت شود. حالا به نظر شما چقدر احتمال دارد چنین شخصی از شما خرید انجام دهد؟ قطعاً بسیار بسیار بیشتر از هر روش تبلیغاتی دیگر.

علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی نیز بازتر خواهد بود. برای مثال این فرصت را دارید که هنگام تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام، کاربران را به سمت سایت خود بفرستید. می‌توانید در سایت خود، اقدام به جمع‌آوری شماره موبایل یا ایمیل کاربران کنید و مدام با آنها در ارتباط باشید. و ...

 

-آدرس اختصاصی و دائمی خود را خواهید داشت

زمانی که شما برای خودتان یک سایت با دامنه‌ای مثل  pasajet.ir داشته باشد، بعد می‌توانید آدرس‌های پستی و شماره تماس وپنل پیامکی و خط ارسال پیامک خود را داشته باشید. داشتن چنین آدرسی برای اعضای تیم شما، می‌تواند به معنای اعتبار بیشتر باشد.. پس بهتر است این فرصت را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

حتی اگر آدرس محل شما عوض شود آدرس های دیجیتال شما ثابت است.

 

خدمات سلف سرویس در وب

فایده دیگر داشتن وب سایت این است که شما می توانید ساپورت بهتری به مشتریان خود ارائه دهید و این کار حتی توسط خود مشتری شما صورت بگیرد. برای مثال داشتن قسمتی به عنوان سوالات متداول و یا صفحه هات پرسش و پاسخ می تواند تا حد زیادی به نیاز اطلاعاتی مشتریان شما پاسخ بدهد. و تقریبا هر سرویس ارائه شده در وب سایت بطور همزمان می تواند مورد استفاده چندین کاربر قرار بگیرد که این امر در حالت فیزیکی و حضوری بسیار کند و دشوار خواهد بود و خدمات آنلاین می توانند کیفیت و سهولت غیر قابل رقابتی را به ارمغان آورد. علاوه بر این نیز از تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز کاسته و بهره اقصادی بیشتری دارد.

 

-امکان ارزیابی دقیق مخاطبان وجود دارد

یک مزیت بسیار بزرگ داشتن یک وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق است. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان نیست. بلکه نکته جذاب‌تر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتال است.

و ارتباط با پنل مدیریت با مشتریان.

بگذارید موضوع را برای شما بازتر کنم: در اینترنت، امکان اندازه‌گیری همه‌چیز به صورت دقیق هست. مثلاً در سایت، شما می‌فهمید که بازدیدکننده‌های شما از کجا هستند، کدام صفحات شما را بیشتر دیده‌اند، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما آمده‌اند و ....

البته موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که از یک ابزار حرفه‌ای برای تحلیل سایت (مثلاً گوگل آنالیتیکس که کاملاً هم رایگان است) استفاده کنید. به این ترتیب شما دقیقاً می‌فهمید که کاربران از چه طریق وارد سایت شما می‌شوند، چقدر در آن باقی می‌مانند، چه مسیری را در سایت شما طی می‌کنند و چگونه خرید خود را (برای فروشگاه‌های اینترنتی) انجام می‌دهند.

 

-وب سایت داشته باشیم یا شبکه های اجتماعی؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا وقتی من از شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کارم استفاده می کنم باز هم به وب سایت نیاز دارم؟ این سوال خوبی هست و بعلاوه ما همیشه این سوال را می پرسیم، وب سایت یا شبکه اجتماعی؟ گاهی می پرسیم چرا ما باید برای طراحی وب سایت و فضای هاست هزینه بکنیم؟ چرا فقط از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام اینستاگرام یا گاهی فیسبوک یا توئیتر استفاده نکنیم؟

 

شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها فواید غیر قابل انکاری دارند. شبکه های اجتماعی رایگان هستند و میلیون ها کاربر و یا مشتری بالقوه در هیجان برقرار کردن ارتباط با کسب و کار شما هستند. علاوه بر آن شبکه های اجتماعی نیازی به دانش فنی ندارند. تقریبا هر کسی به راحتی می تواند یک حساب کاربری در کمتر از یک دقیقه باز کند و شروع کند به تولید محتوا در ارتباط با کسب و کاری که دارد. شما می توانید در شبکه های اجتماعی از خودتان، محصولات تان و هر چیزی که با آن می تواند با مشتری ها ارتباط پویا تری داشته باشد توسط عکس، فیلم یا متن ارتباط برقرار کرده و تبلیغ کنید.

 

علاوه بر کاربری آسان شبکه های اجتماعی آنها همچنین با موتورهای جستجو اینترنت مانند گوگل سازگار هستند. سازگار بودن موتور جستجو یعنی در اینترنت و فضای مجازی در دسترس بودن. یعنی اینکه اگر در گوگل نام شرکتی را جستجو کنید اگر آن شرکت در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد، گوگل لینک مرتبط با شبکه اجتماعی آن شرکت را برای شما نمایش خواهد داد.

 

اما داشتن وب سایت برای یک کسب و کار با داشتن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی متفاوت است و علاوه بر آن رایگان نیست. یک وب سایت از یک شبکه اجتماعی هزینه بیشتری دارد. و اما هزینه تنها تفاوت بین این دو نیست. وب سایت ها فوایدی مهم تری از شبکه های اجتماعی دارند. سوال این است که چرا علیرغم وجود شبکه های اجتماعی کسب و کار ها اقدام به ساخت وب سایت می کنند؟ یا چرا بعضی از شرکت های بزرگ و شناخته شده ی دنیا از عضویت در شبکه های اجتماعی امتناع می کنند؟

 

فایده داشتن وب سایت قابل مقایسه با صفحات شبکه های اجتماعی چیست؟ در یک کلام هیچکس در زمین کس دیگری یک عمارت با شکوه نمی سازد. اگر شما از شبکه های اجتماعی در هر سطحی استفاده می کنید شما باید از قوانین صاحب آن شبکه تبعیت کنید. و از سوی دیگر با محدودیت های آنها نیز کنار بیاید. از همه مهم تر با تغییر قوانین و سیاست های آنها کسب و کار و سرمایه گذاری که شما در فضای مجازی انجام داده اید مستقیما تاثیر می پذیرد. مثلا با تغییر الگوریتم های جستجو یا الگوریتم های نمایش محتوا برای سایر کاربران صفحه شما در شبکه های اجتماعی کمتر و کمتر دیده خواهد شد. چه کسی می خواهد برای اندکی هزینه نکردن برای خرید زمین ساختمانی را در زمین شخص دیگری بسازد که شاید روزی مجبور به ترک و رها سرمایه گذاری خود شود؟

 

وقتی شما یک وب سایت به نام کسب و کار خود دارید آن وقت است که کنترل کامل بر سرمایه گذاری خود دارید. دیگر قوانین و محدودیت های شبکه های اجتماعی بر شما تاثیر ندارد. شما می توانید از شبکه های اجتماعی نیز به عنوان یک گزینه فرعی استفاده خود را ببرید اما نه به عنوان پایگاه اصلی. با یک وب سایت می توانید نسبت به نیاز کسب و کار خود خلاقیت داشته باشید امکانات و کنترلی داشته باشید که در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

 

وب سایت شما مثل مکان فیزیکی کسب و کار شماست با یک آدرس ثابت است اما حساب کاربری شما کمی شبیه شماره تلفن شماست که اگر تغییر کرد دچار مشکل می شوید اما بواسطه محل ثابت خود همیشه قابل دسترس هستید. شاید بهتر است بگوییم شبکه های اجتماعی تنها یکی از ابزارهای بازاریابی هستند و این ابزارها با تنوع شان در حال تغییر و اغلب ناپایدار هستند. برای مثال روزی فیسبوک توانست رقیبان پیش از خود مانند اورکا، یاهو 360 و غیره را به کنار بزند و تبدیل پر کاربر ترین شبکه اجتماعی در بین دوستان شما شود. اما آیا امروز به مانند گذشته است؟ کاربران تنوع طلب دیگر در پی شبکه های جدید مانند تلگرام و یا اینستاگرام افتادند و این مسیر تنوع و تغییر در آینده تکرار خواهد شد و جذابیت های ابتدایی در نهایت کم رنگ می شوند. پس بهتر است به فکر یک فضای پایدار و همیشگی در فضای مجازی باشیم و شبکه های اجتماعی را در حد کافیت در کنار سایر ابزار های بازاریابی استفاده کنیم.

 

 

 

-درخت‌های این جهان را نجات دهید

تمام شرکت‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و کسب و کارها روزانه حجم زیادی از کاغذ را هدر می‌دهند. چرا که بروشورهای زیادی هست که باید متناسب با کار خود طراحی و چاپ کنند و به دست مشتریان خود برسانند. انواع اقسام بروشورهای آموزشی، تبلیغاتی، مناسبتی و .... داشتن یک وب‌سایت، راهی است برای نجات درخت‌هایی که به کاغذهای بروشور تبدیل و در نهایت روانۀ سطل زباله می‌شوند.

فقط کافی است تصور کنید که شما چه حجم از زمان و هزینۀ خود و جهان را صرف این بروشورها می‌کنید. بروشورهایی که در نهایت ماندگار نیستند. کمی از فضای کار خود فاصله بگیرید و به آن انبوه جنگل‌های سرسبزی فکر کنید که با برگه‌های شما حالا ویرانه‌اند.

اگر هم نمی‌خواهید به درختان فکر کنید، به هزینه و انرژی خودتان فکر کنید که حالا بعد از تمام شدن چاپ بروشورها باید به فکر توزیع و پخش آن بیافتید. با داشتن یک وبسایت به راحتی تمام این هزینه‌ها را می‌توانید دور بزنید. مشتریان بالقوۀ شما می‌توانند به طور آنلاین از تمام محصولات و خدمات شما آگاه شوند و در سایت شما در مورد آنها بخواند.

نتیجه

در مجموع اگر دارای کسب و کار هستید و وب سایت ندارید نگاهی به آینده انداخته و کسب و کار مشابه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید. شاید برای اینکه دید بهتری از آینده و قدرت فضای مجازی داشته باشید بد نباشد که در نمونه های خارجی آن نیز در اینترنت نگاهی بیاندازید.

 بعلاوه نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید: روزی در ایران خرید، فروش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود اما روز کاملا عادی و ضروری است. و روزی فرا خواهد رسید که کسب و کاری که بعید می رسید پای خود را به فضای مجازی باز کند حضوری قاطع و همیشگی در یک آدرس اینترنتی داشته باشد.

 

-دلیل آخر را شما به ما بگویید

ما تمام فواید و مزایای داشتن یک وب‌سایت که به ذهنمان می‌رسید را با شما در میان گذاشتیم. اما مطمئن هستیم که باز هم می‌توان در این موضوع عمیق‌تر شد و حرف‌های بیشتری درباره وب‌سایت زد. پس می‌خواهیم از شما برای کامل کردن این مقاله کمک بگیریم و ببینیم از نظر شما، فایده و سود یک وب‌سایت در چیست.

 

کافی است دلیل خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3557
مقالات و مطالب مرتبط

سئو در طراحی سایت بازاریابی ، بازاریابی شبکه ای ، نتورک مارکتینگ

سئو در طراحی سایت بازاریابی ، بازاریابی شبکه ای ، نتورک مارکتینگ خیلی از شرکت ها قبل از شروع طراحی سایت بازاریابی و کار اصلا بر روی برندینگ و سئو خود کار نمیکنند چراکه در واقع اصلا قبل از آن اصلا شرکتی وجود نداشته که تبلیغی کرده باشند و یا سایت و سئو اصلا بدانند چی هست. سئو در طراحی سایت بازاریابی خیلی به سرعت رشد شما کمک میکند و تاثیرات فراوانی در جلب اعتماد مشتریان شما دارد. وجود اینترنت بسیاری از ارکان زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و پیشرفت در این حوزه منجر شده افراد به کسب و کارهای اینترنتی روی بیاورند و با آن به کسب درآمد برسند بهتر است که بدانید سایت های بازاریابی بیش از سایر سایت ها مخاطب دارند و همین امر منجر می شود افراد با کمی تحقیق عضو این سایت ها شوند امروزه بسیاری از افراد برای خرید ودیدن اجناس به سایت های معتبر اینترنتی مراجعه می کنند بنابراین فروش اینترنتی سود بالایی را برای افراد و مدیران سایت دارد که از مهم ترین آن صرفه جویی در وقت افراد است. ما در این نوشتار در صدد هستیم شما را با سئو سایت بازریابی شبکه ای آشنا سازیم و اطلاعاتی را در ارتباط با سایت های بازاریابی، مزایای این سایت ها در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کارهای آنلاین را جدی بگیرید!

طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کارهای آنلاین را جدی بگیرید! زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه طراحی سایت حرفه‌ ای در این روزها یکی از نیازهای اصلی هر کسب و کار سنتی و نوینی می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش دغدغه‌های مردم و به خصوص شیوع بیماری کرونا اهمیت راه‌ اندازی کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش احساس می‌شود. اما همانطور که می‌دانید برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در نهایت باید یک سایت داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با پیش نیازهای شروع یک کسب و کار اینترنتی، مزایای آن و درنهایت فرآیند چگونگی سفارش طراحی سایت حرفه ای در بهترین شرکت های طراحی وب آشنا کنیم. پس اگر شما هم نیز به دنبال طراحی سایت حرفه‌ای و راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. ۱ کسب و کار اینترنتی چیست؟

طراحی سایت چند زبانه با پاساژت

طراحی سایت چند زبانه با پاساژت طراحی سایت چند زبانه امکانی دیگر از پلتفرم طراحی سایت سریع پاساجت میباشد که با پاساجت شما می توانید بین المللی کار کنید ودر حوزه خودتان در ایران برای کشورهای دیگر تبلیغ کنید و مشتریانی از دیگر کشورها داشته باشید . علاوه بر توریست و گردشگر خارجی می توانید تجار دیگر کشورها را به خود جذب کنید. طراحی وبسایت پلتفرم سایتساز پاساژت با قصد ارائه خدمات طراحی سایت پلتفرم سایتساز ، سئو سایت پلتفرم سایتساز ،پشتیبانی آنلاین شبکه های اجتماعی ، طراحی و راه اندازی وبسایت شرکتی ، طراحی سایت فروشگاهی ،راه اندازی سایت شخصی ، پشتیبانی سایت پلتفرم سایتساز ، خرید آنلاین بک لینک دائمی ، ایمیل مارکتینگ تجاری پا به عرصه اینترنت گذاشت تا با گزارش پوسته های با کیفیت و فارسی بتواند ضرورت وبمستران را برطرف کند. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت پاساژت همراه باشید. طراحی سایت پلتفرم سایتساز با پاساژت

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید