انواع پوز سیار و دستگاه کارتخوان سیار از نظر بستر ارتباطی و فنی

انواع پوز سیار و دستگاه کارتخوان سیار از نظر بستر ارتباطی و فنی

  پوز  point of sellنقطه فروش یا  pos

. شما می توانید به راحتی خرید و یا از خدماتی استفاده کرده و با کارت اعتباری خود که روی دستگاه کارتخوان کشیده می شود عملیات پرداخت را انجام دهید

دستگاه کارتخوان ثابت و پوز سیار یا پایانه فروش به دستگاهی می گویند که با دریافت کارت های بانکی امکان تراکنش های مالی را میسر می سازد.

دستگاه کارتخوان سیار

دستگاه پوز سیار

انواع پوز و دستگاه کارتخوان ثابت با بستر ارتباطی Dial-up

به این نوع از کارتخوان ها، کارتخوان ثابت می گویند زیرا با خط تلفن کار می کند و می بایست در مکان ثابتی مستقر شود.

ارتباط در این نوع از کارتخوان ها در بستر خط تلفن است.

 از کارتخوان های ثابت در فروشگاه ها و مراکزی که تمام خدمات آن ها منحصرا در یک مکان ثابت انجام می پذیرد؛ استفاده می شود.

انواع پوز و دستگاه کارتخوان با بستر ارتباطیLAN

این نوع پوز و کارتخوان نسل جدیدی از دستگاه های کارتخوان که قادر به ارسال و دریافت اطلاعات از طریق بسترهای شبکه محلی (LAN)  و با سرعت تراکنش بسیار بالا است. از این نوع کارتخوان ها در مکان هایی استفاده می شود که سرعت تراکنش بالا در آن بسیار مهم است. مثلا فروشگاه های بزرگ با تعداد مشتریان بالا سرویسی لازم دارند تا به سرعت پرداختی ها را انجام دهد و ترافیک مشتری در محل فروشگاه اتفاق نیفتد. همچنین برای مکان هایی مناسب است که دسترسی به خط تلفن در آن جا مقدور نیست. از کاربردهای دیگر آن راه ‌اندازی چند دستگاه کارتخوان به موازات هم و بدون استفاده از خط تلفن یا حداکثر با استفاده از یک خط تلفن است.

انواع دستگاه کارتخوان PC-POS

این نوع از دستگاه کارتخوان با اتصال به انواع نرم‌ افزارهای فروشگاهی مرحله ورود مبلغ توسط مشتری یا صندوق‌ دار را حذف کرده و از بسیاری از خطاهای انسانی جلوگیری می ‌کند. روش کار آن بدین صورت است که مبلغ از طریق نرم‌ افزار فروشگاهی روی پوز می ‌افتد و مشتری فقط رمز کارت خود را وارد می ‌کند.

انواع دستگاه پوز سیار و دستگاه کارتخوان سیار با بستر ارتباطیBluetooth

این نوع پایانه از یک پایه و یک کارتخوان تشکیل شده ‌است که قادر است تا شعاع ۲۵ متری عملیات تراکنش را بر پایه تکنولوژی بلوتوث انجام دهد. از این نوع کارتخوان ها که قادر به کار کردن با بلوتوث هستند می توان در رستوران ها، مراکز دارای صندوق های متعدد و غیره استفاده کرد.

انواع دستگاه کارتخوان با بستر ارتباطی  Wi-Fi

دستگاه های کارتخوانی که با  Wi-Fi کار می کنند برای برقراری اتصال نیازمند اینترنت Wi-Fi بوده که در محدوده تقریباً ۳۰ متری قابل استفاده به صورت سیار هستند. این مدل کارتخوان دارای باتری بوده و مناسب در رستوران ‌ها و مراکز خرید می باشند.

انواع  پوز سیار و دستگاه کارتخوان با بستر ارتباطیGPRS

پوز سیار و کارتخوان سیار نسل جدیدی از دستگاه‌ های کارتخوان است که با استفاده از خدمات سامانه تلفن همراه به شبکه بانکی متصل شده و تراکنش را با استفاده از سرویس‌ های بستر GPRS یا اینترنت انجام می دهد. اصولا با قرار دادن یک سیم کارت در این نوع از پوز ها و کارتخوان ها می توان هر گونه تراکنشی را انجام داد.

از پوز سیار و کارتخوان های سیار سیم کارتی در مراکزی که نیاز به سیستم پخش دارند و در مکان های مختلف امکان فروش کالا و یا ارائه خدمات وجود دارد و همچنین در محل ‌هایی که دسترسی به سایر خطوط ارتباطی به سهولت امکان ‌پذیر نباشد؛ استفاده می شود. این نوع کارتخوان ها قابل حمل، قابل شارژ با عمر بالای باتری و دارای سرعت تراکنش سریع هستند.

انواع دستگاه پوز سیار و دستگاه کارتخوان سیار موبایل پوز  M-POS

نسل جدیدی از دستگاه ‌های کارتخوان با ابعاد بسیار کوچک هستند که با استفاده از اپلیکیشن ها خدمات پرداخت را انجام می ‌دهند. این نوع کارتخوان ها دارای رسید کاغذی نیستند و تاییدیه پرداخت توسط پیامک به مشتری ارسال می ‌شود.

انواع دستگاه پوز سیار و دستگاه کارتخوان سیار همراه پوز مجازی  v-POS

نسل جدیدی از دستگاه ‌های کارتخوان که دیگر دستگاهی جداگانه ندارند و گوشی تلفن همراه شما تبدیل به یک سیستم پوزمجازی می شود که امنیت بالاتری دارد و هزینه بسیار پائینی و دسترسی بسیار راحت ، حمل و نقل آسان ،قابلیت پرداخت از راه دور و کارآمد هستند که با استفاده از اپلیکیشن ها خدمات پرداخت را انجام می ‌دهند. این نوع کارتخوان ها دارای رسید کاغذی نیستند و تاییدیه پرداخت توسط پیامک به مشتری ارسال می ‌شود. و حتی نیاز به کارت فیزیکی هم نمیباشد . بلکه از تکنولوژی درگاه های بانکی استفاده میکند.

با رمز یکبار مصرف (پویا) و قابل استفاده در گوشی مشتری.

جهت دیدن نمونه و تست ، گزینه پرداخت وجه در لینک زیر

Shop.pasajet.ir/v

 


http://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3668
مقالات و مطالب مرتبط

کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار امسال چقدر کار کردند؟

کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار امسال چقدر کار کردند؟ شبکه پرداخت کارتی کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار یا همان «شاپرک» با تحت پوشش دادن تمام پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار ها امسال چقدر کار کردند؟ براساس این گزارش، ارزش تراکنش‌های شاپرک در نخستین ماه سال‌جاری بیش از ۵۴۳ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در اردیبهشت ماه به ۶۶۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در خرداد ماه امسال نیز با رسیدن ارزش تراکنش‌ها به ۷۲۵ هزار میلیارد تومان روند صعودی این بخش طی شده است اما در تیر ماه شاهد افت قابل توجه ارزش تراکنش‌ها هستیم به طوری که در این ماه ارزش تراکنش‌ها به ۶۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده و در مرداد ماه با رسیدن به ۶۷۶ هزار میلیارد تومان بازهم کمتر شده است.

مراحل دریافت دستگاه کارتخوان سیار و پوز سیار

مراحل دریافت دستگاه کارتخوان سیار و پوز سیار شرکت شاپرک نهاد سیاست‌گذار در ارائه انواع دستگاه کارتخوان است که بر عملکرد مجموعه‌های ارائه‌دهنده این دستگاه نظارت دارد. در حال حاضر ۱۲ شرکت و ۳۱ بانک در کشور وجود دارند که دستگاه کارتخوان به مشتریان خود ارائه می‌دهند. برای دریافت کارتخوان باید وارد سایت بانک‌ها و شرکت‌های معتبر شوید تا بتوانید فرم درخواست را تکمیل کنید. بعد از ارسال مدارک به صورت آپلود یا حضوری، درخواست متقاضی بررسی می‌شود. پس از تأیید مدارک، متقاضی می‌تواند دستگاه را تحویل بگیرد. معمولاً یک هفته پس از ثبت درخواست، دستگاه آماده تحویل است. البته ناگفته نماند که این زمان بسته به سرعت ارائه خدمات هر مجموعه می‌تواند متغیر باشد. مراحل دریافت کارتخوان! چطور دستگاه کارتخوان بگیریم؟

در مورد دستگاه پوز سیار و ثابت بیشتر بدانید

در مورد دستگاه پوز سیار و ثابت بیشتر بدانید دستگاه پوز سیار و ثابت شخصی یا مالکیتی، دستگاهی است که شما خریداری میکنید و مالک آن هستید. برعکس کارتخوان و پوز سیار و ثابت های بانکی که دارای محدودیت های تعداد تراکنش اجباری در ماه هستند این دستگاه ها را میتوانید بدون محدودیت و همچنین به صورت تحویل فوری دریافت کنید. حتی پس از خرید دستگاه کارتخوان و پوز سیار و ثابت سیار حساب دستگاه پوز سیار و ثابت شما میتواند در صورت درخواست شما از بانکی به بانک دیگری تغییر پیدا کند. همچنین در صورت خرید دستگاه پوز سیار و ثابت پشتیبانی دستگاه با شرکتی است که شما دستگاه را از آن تهیه کرده اید.

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید