پیکاپ برقی جیلی RD6 با طراحی نه چندان خاص معرفی شد

جیلی RD6، پیکاپ برقی جدید چینی‌ها است که تحت برند رادار به بازار می‌آید. در ادامه با مشخصات فنی وانت دو کابین الکتریکی Geely RADAR RD6 آشنا خواهیم شد.

شرکت “RADAR” یکی از زیرمجموعه‌های جدید جیلی است که در اوایل سال 2022 اعلام حضور کرد. امروز پس از مدت‌ها کش و قوس فراوان و شایعات احتمالی، با اولین محصول شرکت جیلی – رادار یعنی پیکاپ الکتریکی جیلی RD6 همراه خواهیم بود. پس با ما همراه باشید تا به سراغ هایلوکس برقی چینی‌ها برویم!

معرفی جیلی RD6

چرا رادار و چرا پیکاپ برقی؟ عطش آفرود و طبیعت گردی در میان جوانان چینی، به شدت در حال رواج است و هیچ کدام از خودروسازان چشم بادامی قصد ندارند تا از این رقابت عقب بیفتند. دانش فنی بومی ساخت خودرو های EV هم باعث شده است تا چینی‌ها به چیزی جز خودروهای برقی فکر نکنند و برای کاهش هزینه‌های تولید و مسائل این چنینی، یک زیر مجموعه‌ی جدا را برای ماشین های برقی خود در نظر بگیرند.

طراحی ظاهری پیکاپ جیلی رادار، ابعاد و مشخصات فنی

در ابتدای مراسم معرفی جیلی RD6، گفته شد که امروز فقط با مشخصات فنی کلی و طراحی نهایی این خودرو همراه هستیم و از جزئیات مربوط به ابعاد و موتورهای الکتریکی آن، خبری نخواهد بود. اما خوشبختانه مجری این مراسم به صورت تصادفی و با اشاره به شباهت ابعاد جیلی RD6 با تویوتا هایلوکس، همه چیز را خراب کرد. پس انتظار داریم که ابعاد این خودرو چیزی در حدود 5.3 متر طول، 1.86 متر عرض و 1.81 متر طول باشد. اما احتمالا فاصله محوری آن از تویوتا هایلوکس بیشتر باشد؛ زیرا جا دادن باتری‌های الکتریکی در کف خودرو، همیشه فضای بیشتری را می‌طلبد.

مورد بعدی به طراحی رینگ‌های آفرودی و خشنِ 19 اینچی آن مربوط می‌شود که نسبت به الکتریکی بودن این پیکاپ، اصلا هماهنگی ندارند. همچنین دستگیره‌های درب هم از نوع سنتی هستند و می‌دانیم که اکثر خودروهای برقی چینی جدید با دستگیره‌های «پاپ اوت» طراحی شده‌اند. عدم وجود رکاب‌های کناری هم یکی دیگر از موارد عجیب است.

تست‌های رسمی جیلی RD6 در جاده‌های کوهستانی

اجازه دهید تا به چهره‌ی جیلی RD6 هم نگاهی داشته باشیم. در قسمت جلویی با جلو پنجره سه تکه طرف هستیم که از وجود یک نسخه‌ی «پلاگین هیبریدی» خبر می‌دهند (به هواکش‌های نصب شده در زیر پلاک توجه کنید). همچنین چراغ‌های دو تکه هم از آن چیزهای عجیب و خنده دار است؛ البته اگر قطعات نصب شده در قسمت جلویی، چراغ‌های ال ای دی باشند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

اما با نگاهی به طراحی قسمت جلو و ساختار کلی خودرو، بلافاصله متوجه ناهماهنگی طراحی جلوی خودرو با سایر بخش های آن خواهید شد. در واقع بخش جلوی این خودرو به هیچ وجه حس تهاجمی و خشن یک پیکاپ تراک را به بیننده منتقل نکرده و بیشتر شبیه به یک سدان اسپورت طراحی شده است.

از آن جایی که شرکت جیلی، قشر جوان را برای مشتریانِ جیلی RD6 در نظر گرفته است، شاهد آن هستیم که رنگ بندی این پیکاپ، به طرح‌های چند رنگ ختم می‌شود. بدنه‌ی سفید رنگ در کنار رگه‌هایی از خطوط نارنجی، رینگ‌ها، ستون‌ها و سقف مشکی رنگِ تمام پانارومیک به همراه ریل‌های سقفی، تمام آن چیزی است که یک جوان را وسوسه می‌کند. البته رنگ‌های کلاسیکی مثل زرد خردلی هم اینجا هستند تا تمام سلیقه‌ها را پوشش دهند.

در پشت گلگیرهای جلویی هم به رسم تویوتا هایلوکس، می‌توانید نام برند تجاری جیلی و RD6 را مشاهده کنید. به طور کلی این نام گذاری انگلیسی، از صادرات این وانت برقی به کشورهای دیگر هم خبر می‌دهد. تو رفتگی‌های گلگیرها هم علاوه بر ظاهر خشن و آفرودی، از اضافه شدن فلاپ‌های آفرودی در نسخه‌های بعدی خبر می‌دهند.

متاسفانه هنوز مشخصات فنی دقیق موتورهای الکتریک این خودرو اعلام نشده است اما طبق صحبت‌های مجری مراسم، باید نسخه‌های RWD و AWD را انتظار داشته باشیم. یعنی قدرت جیلی RD6 تقریبا در بازه‌ی 250 تا 500 اسب بخار خواهد بود.

در پایان بد نیست تا به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کنیم. شرکت رادار فقط در زمینه ساخت خودروهای EV فعالیت نمی‌کند و تولید گجت‌های الکترونیکی هم بخشی از فعالیت این شرکت است. برای مثال در تصویر بالا می‌توانید یخچال مسافرتی و رادیو شرکت RADAR را هم مشاهده کنید. پس از آن جایی که این پیکاپ، یک خودرو آفرودی است، باید برای وسابل طبیعت گردی رادار هم آماده باشیم.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

فولکس واگن آماروک 2023 – Amarok؛ پیکاپ آلمانی با حس و حال آمریکایی + ویدیو

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV؛ قدرتمندترین پیکاپ آفرود آمریکایی + ویدیو

آیتو M7؛ شاسی بلند بهمن موتور برای بازار ایران و سریع‌تر از دوج چارجر RT + ویدیو

جیلی آیکون شکلات؛ کراس اور زنانه‌ی چینی با قدرت ۱۸۱ اسب بخار + ویدیو


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3847
اخبار مرتبط

طراحی آیفون 12 اپل را با جزئیات کامل تماشا کنید

طراحی و مشخصات Huawei Enjoy 20s با صدور تاییدیه تنا آشکار شد

مشخصات ردمی کی 30 اولترا 5G در سایت تنا رویت شد

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید