نتایج بنچمارک گلکسی اس ۲۲ سامسونگ در سایت گیک‌بنچ ظاهر شد

یک منبع نتایج بنچمارک گلکسی اس ۲۲ سامسونگ – Galaxy S22 را در سایت گیک‌بنچ منتشر کرد که عملکرد این گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸۹۵ را نشان می‌دهد.

از چند هفته قبل انتشار شایعاتی در مورد گوشی پرچمدار Galaxy S22 سامسونگ آغاز شده و تا روز رونمایی رسمی دیگر هیچ رمز و رازی در مورد این محصول باقی نخواهد ماند.

به عنوان مثال از همین حالا شماره مدل گوشی‌های سری S22 فاش شده و می‌دانیم که قرار است سامسونگ از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی GN5 ISOCELL در دو مدل اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس این خانواده استفاده کند. گزارش‌هایی در مورد ظرفیت باتری این گوشی‌ها هم وجود دارد، اما اکنون اطلاعاتی از عملکرد فنی پرچمداران بعدی سامسونگ را به دست آورده‌ایم که پرداختن به آن‌ها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات جدیدی از دوربین و پردازنده گوشی گلکسی S22 سامسونگ منتشر شد

وب‌سایت 91mobiles لیستی از سایت بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ را به دست آورده است که اطلاعات ارزشمندی از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ را در بر می‌گیرد. این لیست یکی از گوشی‌های سری اس ۲۲ با شماره مدل SM-S901U را نشان می‌دهد که به چیپست اسنپدراگون ۸۹۵ و پردازشگر گرافیکی Adreno 730 مجهز است. نسل آینده تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ با اسم رمز Taro در حال توسعه است و برای تولید آن از فناوری لیتوگرافی ۴ نانومتری استفاده می‌شود. منبع این خبر معتقد است که حرف U در شماره مدل این گوشی بدین معناست که سامسونگ آن را برای عرضه در بازار ایالات متحده در نظر گرفته است. البته با توجه به حضور چیپست اسنپدراگون به جای اگزیوس در زیر قاب آن، چنین چیزی دور از ذهن نیست.

اطلاعاتی که از بنچمارک گلکسی اس ۲۲ در سایت گیک‌بنچ منتشر شده حکایت از رم ۶.۸۲ اینچی این گوشی دارد که به معنای تجهیز اس ۲۲ به رم ۸ گیگابایتی است. هیچ اشاره‌ای به نسخه اندروید در این گوشی نیز نشده است، اما شکی نیست که اندروید ۱۲ روی آن نصب خواهد بود.

چیپست روی سیستم (اسنپدراگون ۸۹۵) در این گوشی از سه شاخه هسته استفاده می‌کند که شامل یک هسته سریع ۳ گیگاهرتزی، سه هسته ۲.۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کارآمد ۱.۷۹ گیگاهرتزی است. این پیکربندی استاندارد تمام تراشه‌های پرچمدار پلتفرم اسنپدراگون است.

گزارش دیگری از سوی گروه توسعه‌دهندگان XDA نیز منتشر شده که نشان می‌دهد چیپست اسنپدراگون ۸۹۵ یا ۸۹۸ از طراحی پردازنده سه هسته‌ای با پیکربندی ۱ در ۳ در ۴ هسته استفاده می‌کند. این شامل یک هسته Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 با معماری ARMv9 می‌شود. اکنون نتایج بنچمارک گلکسی اس ۲۲ در گیک‌بنچ نیز این پیکربندی تراشه را تأیید می‌کند.

این گوشی در گیک‌بنچ موفق شده در حالت تک هسته‌ای امتیاز ۴۷۵ و در حالت چند هسته‌ای امتیاز ۱۳۹۳ را کسب کند. در مقایسه با آن، گوشی گلکسی اس ۲۱ با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ امتیاز ۱۰۴۳ در حالت تک هسته‌ای و ۳۰۹۰ را در حالت چند هسته‌ای به دست آورده است. اختلاف فاحشی بین امتیاز کسب شده توسط این دو تراشه وجود دارد. اما تعجب نکنید، چیپست اسنپدراگون ۸۹۵ در مرحله آزمایشی است و احتمال اینکه فعال بودن حالت صرفه جویی در باتری باعث کسب این امتیاز کمتر شده باشد هم وجود دارد.

یک جای کار می‌لنگد. چرا که گیک‌بنچ در نتایج بنچمارک این گوشی و چیپست اسنپدراگونی آن، به معماری ARMv8 اشاره کرده، در حالی که چیپست بعدی اسنپدراگون باید بر پایه معماری ARMv9 طراحی شده باشد. چند احتمال برای این مورد وجود دارد. احتمال اینکه اسنپدراگون ۸۹۵ به خاطر چند ماه تأخیری که پیش رو دارد از معماری قدیمی‌تر استفاده کند و معماری جدیدتر در نسخه پلاس آن (اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس) ظهور کند زیاد است.

تفاوت معماری ARMv8 و ARMv9

اما شاید هم گیک‌بنچ بدون یک به‌روزرسانی نرم افزاری هنوز نمی‌تواند معماری ARMv9 را تشخیص دهد و به همین خاطر است که چیپست پیش روی کوالکام را با معماری قدیمی‌تر آزمایش کرده است. در هر صورت ما در مورد حضور پردازشگر گرافیکی Adreno 730 در این چیپست جدید مطمئنیم.

انتظار می‌رود گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) معرفی و وارد بازار شوند. نسخه معمولی این خانواده بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ دلار، نسخه پلاس آن بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار و نسخه اولترا آن بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3909
اخبار مرتبط

طراحی آیفون 12 اپل را با جزئیات کامل تماشا کنید

طراحی و مشخصات Huawei Enjoy 20s با صدور تاییدیه تنا آشکار شد

مشخصات ردمی کی 30 اولترا 5G در سایت تنا رویت شد

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید