انواع طراحی وبسایت

 

انواع طراحی وبسایت

وب‌سایت‌ها بر اساس کاربرد خاص و نوع کدنویسی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

سایت‌های ثابت (Static Website)

سایت‌های پویا (Dynamic Website)

پورتال‌ها (Portal)

سایت‌های فلش

طراحی سایت با cmsها مانند وردپرس

انواع طراحی وبسایت | مزایا و معایب روش های طراحی سایت

مزایا و معایب انواع طراحی وبسایت

با گسترش روزافزون فناوری و گسترش کسب‌وکارها در فضای اینترنت نیاز افراد و سازمان‌ها به وب‌سایت‌ها برای ارتباط با سایر افراد بیشتر شده است. از این رو تیم وبلاگ نویسی https://pasajet.ir قصد دارد تا در این مقاله به معرفی انواع طراحی وبسایت ، کاربرد و مزایا و معایب آنها بپردازد.

انواع طراحی وبسایت

وب‌سایت‌ها بر اساس کاربرد خاص و نوع کدنویسی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

پورتال‌ها (Portal)

پورتال‌ها سایت‌های کامل و جامعی هستند که چندین هدف را در یک سایت دنبال می‌کنند؛ یعنی چندین سایت پویا برای رسیدن به اهدافی خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ مثلا پورتال‌های خبری که از چندین سایت پویا تشکیل شده‌اند و هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. تمام ویژگی‌های یک سایت پویا می‌تواند در یک پورتال خبری نیز وجود دارد

سایت‌های فلش

این نوع سایت‌ها از نوع ایستا و نیمه پویا توسط نرم‌افزارهای خاصی طراحی می‌شوند. این سایت‌ها ثابت هستند، توسط طراح سایت ایجاد می‌شوند و قابل تغییر نیستند. مزیت این سایت‌ها گرافیک زیبا و انیمیشن‌های جذاب آنهاست؛ اما این سایت‌ها توسط موتورهای جستجو خوانده نمی‌شوند و سرعت بارگذاری بسیار پایینی دارند.

طراحی سایت با cmsها مانند وردپرس

در رابطه با طراحی سایت با وردپرس، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌هاست. cms وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم ساخت وبلاگ با استفاده از زبان‌ PHP (Hypertext Preprocessor) و MySQL (یک سیستم مدیریت پایگاه داده‌های رابطه‌ای متن باز) ساخته شده است.

در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون وب‌سایت در جهان از وردپرس برای پیاده‌سازی انواع وب‌سایت‌ شخصی، وب‌سایت‌ خبری، وب‌سایت‌های عکاسی، معرفی مشاغل، طراحی سایت فروشگاهی، سایت‌های اجتماعی، دانشگاهی و … استفاده می کنند.

در طراحی وب سایت این که از چه زبانی و چه تکنولوژی استفاده شود بسیار اهمیت دارد، طراحی ممکن است به صورت دستی انجام شود و یا اینکه فرد یا شرکت طراح از ابزار سایت ساز که در بازار موجود هستند استفاده کند.

سایت‌های ثابت (Static Website)

این سایت‌ها به‌صورتی طراحی می‌شوند که تمام اطلاعات مورد نیاز در آن‌ها قرار داده می‌شود. برای ایجاد تغییر در سایت باید حتما به با کد نویسی سایت آشنا باشید.اکثر این سایت ها با html طراحی شده اند. این سایت‌ها دارای حجم بسیار پایین کدنویسی هستند، به همین دلیل سرعت بارگذاری بالایی دارند. این کاهش حجم کد باعث خواناتر شدن سایت به وسیله موتورهای جستجو می‌شود. این سایت‌ها قیمت بسیار پایین‌تر و امنیت بیشتری نسبت به سایت‌های دیگر دارند. توجه داشته باشید از آنجایی که این سایت‌ها توسط مدیران و صاحبان سایت قابل تغییر نیستند، امکان به روز رسانی زودهنگام نیز وجود ندارد و معمولا برای مواردی استفاده می‌شوند که یک یا دوبار در سال نیاز به تغییر محتوا دارند.

سایت‌های پویا (Dynamic Website)

دسترسی به بخش مدیرتی این نوع سایت‌ها بر عکس نوع پویا آزاد است و صاحب سایت می‌تواند در هر لحظه محتوای سایت را تغییر دهد. اکثر سایت های پویا به زبان های asp، asp.net و php نوشته می شوند. قالب اصلی سایت توسط طراح نوشته می‌شود و در ادامه مدیر سایت اقدام به تولید محتوای مورد نظر برای سایت میکند. مزیت‌ اصلی این سایت‌ها این است که هیچ محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر و صفحات و غیره وجود ندارد. با استفاده از زبان‌های طراحی سایت پیشرفته برای ساخت این سایت‌ها میتوان امکاناتی از جمله صفحات هوشمند، فرمها، صفحات جستجو و … به آنها اضافه کرد. استفاده از کدهای پیچیده در این نوع سایت‌ها باعث کند شدن بارگذاری آنها می‌شود

در زیر به بررسی و تفاوت هر کدام از این روش ها می پردازیم :

 کدنویسی کنترل پنل مدیریتی مجزا و رابط گرافیکی مجزا برای هر وب سایت

استفاده از سایت سازهای عمومی(CMS) مانند wordpress , joomla

   پنل مدیریتی جامع برای همه وب سایت ها با قابلیت سفارشی سازی و کد نویسی رابط گرافیکی مجزا برای هر وب سایت

مزایا و معایب انواع طراحی وبسایت :

روش 1:

 در این روش فرد یا شرکت طراحی سایت، ماژول های مورد نیاز برای رابط گرافیکی و کنترل پنل مدیریتی را به صورت دستی کد نویسی میکند.

مزایا :

تولید حداقل کد و در نتیجه سرعت لود بالا و بهینه بودن از نظر موتورهای جستجو

عدم محدودیت در اضافه کردن امکانات جدید: بدین صورت که هر زمان میتوان ماژول را برای وب سایتی خاص تغییر و یا از تکنولوژی جدیدی برای طراحی آن استفاده کرد و یا از ترفندهای خاصی برای رسیدن به هدفی مشخص استفاده کرد، البته باید توجه داشت که در این روش طراحی، این کار بسیار هزینه بر و زمان بر است .

معایب :

به دلیل نیاز به طراحی مجدد کنترل پنل مدیریتی برای هر وب سایت زمانی بیهوده باید صرف کرد

طراحی مجدد کنترل پنل مدیریتی برای هر وب سایت هزینه طراحی را بیهوده افزایش میدهد

به دلیل طراحی کنترل پنل مدیریتی به صورت مجزا برای هر وب سایت، امکانات کافی در کنترل پنل وجود ندارد، همچنین احتمال بروز اشکالات بسیار فراوان میباشد

نکته قابل توجه عدم بروز رسانی کنترل همزمان با رفع اشکال یا بروز رسانی در سایر کنترل پنل ها میباشد

در صورتی که فرد یا شرکت طراح دانش فنی لازم را نداشته باشد ممکن است نتیجه نامطلوبی بدست آید

عدم امکان استفاده وب سایت های قدیمی از امکانات جدید که در طراحی های بعدی استفاده میشوند

عدم امکان ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به همه وب سایت ها و درنتیجه هزینه اضافی بیهوده برای پوشش همه وب سایت ها

روش 2:

در این روش فرد یا شرکت طراح، برای طراحی از ابزارهای آماده که امکان استفاده از ماژول های از پیش طراحی شده توسط دیگران را میدهند، جهت طراحی استفاده میکند و در واقع طراح بجای نوشتن کد از کدهای آماده استفاده میکند، ابزار های شناخته شده عبارتند از:

umbraco, wordpress, joomla, drupal

مزایا:

 تولید بسیار سریع وب سایت

عدم نیاز به تسلط بر کد نویسی شرکت یا فرد طراح سایت

 طراحی با کمترین هزینه

معایب:

 1)تولید کدهای زیاد اضافی و سرعت لود پایین

2)محدودیت در استفاده از امکانات مورد نیاز مشتری: وقتی صحبت از سایت ساز میشود، بنابراین ما در چهارچوب تعریف شده برای آن سایت ساز که حتی طراح آن خود ما نبوده ایم قرار میگیریم و نمی توان فراتر از آن عمل کرد.

روش 3

در این روش فرد یا شرکت طراح اقدام به طراحی یک کنترل پنل مدیریتی واحد برای تمامی وب سایت ها و همچنین رابط گرافیکی مجزا برا هریک از وب سایت ها میکند.

مزایا

کنترل پنل مدیریتی کامل و رو به رشد همراه با بروزرسانی خودکار برای همه وب سایت ها

عدم هدر رفتن زمان بیهوده بابت طراحی کنترل پنل مدیریتی مجزا و همچنین بروز رسانی و پشتیبانی آن ها و در نتیجه هزینه کمتر برای طراحی و پشتیبانی

 رفع خودکار باگ ها و اضافه شدن تکنولوژی های جدید به صورت خودکار به همه وب سایت ها

معایب

نیازمند دانش فنی بسیار جامع


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3585
مقالات و مطالب مرتبط

سئو در طراحی سایت بازاریابی ، بازاریابی شبکه ای ، نتورک مارکتینگ

سئو در طراحی سایت بازاریابی ، بازاریابی شبکه ای ، نتورک مارکتینگ خیلی از شرکت ها قبل از شروع طراحی سایت بازاریابی و کار اصلا بر روی برندینگ و سئو خود کار نمیکنند چراکه در واقع اصلا قبل از آن اصلا شرکتی وجود نداشته که تبلیغی کرده باشند و یا سایت و سئو اصلا بدانند چی هست. سئو در طراحی سایت بازاریابی خیلی به سرعت رشد شما کمک میکند و تاثیرات فراوانی در جلب اعتماد مشتریان شما دارد. وجود اینترنت بسیاری از ارکان زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و پیشرفت در این حوزه منجر شده افراد به کسب و کارهای اینترنتی روی بیاورند و با آن به کسب درآمد برسند بهتر است که بدانید سایت های بازاریابی بیش از سایر سایت ها مخاطب دارند و همین امر منجر می شود افراد با کمی تحقیق عضو این سایت ها شوند امروزه بسیاری از افراد برای خرید ودیدن اجناس به سایت های معتبر اینترنتی مراجعه می کنند بنابراین فروش اینترنتی سود بالایی را برای افراد و مدیران سایت دارد که از مهم ترین آن صرفه جویی در وقت افراد است. ما در این نوشتار در صدد هستیم شما را با سئو سایت بازریابی شبکه ای آشنا سازیم و اطلاعاتی را در ارتباط با سایت های بازاریابی، مزایای این سایت ها در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کارهای آنلاین را جدی بگیرید!

طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کارهای آنلاین را جدی بگیرید! زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه طراحی سایت حرفه‌ ای در این روزها یکی از نیازهای اصلی هر کسب و کار سنتی و نوینی می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش دغدغه‌های مردم و به خصوص شیوع بیماری کرونا اهمیت راه‌ اندازی کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش احساس می‌شود. اما همانطور که می‌دانید برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در نهایت باید یک سایت داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با پیش نیازهای شروع یک کسب و کار اینترنتی، مزایای آن و درنهایت فرآیند چگونگی سفارش طراحی سایت حرفه ای در بهترین شرکت های طراحی وب آشنا کنیم. پس اگر شما هم نیز به دنبال طراحی سایت حرفه‌ای و راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. ۱ کسب و کار اینترنتی چیست؟

طراحی سایت چند زبانه با پاساژت

طراحی سایت چند زبانه با پاساژت طراحی سایت چند زبانه امکانی دیگر از پلتفرم طراحی سایت سریع پاساجت میباشد که با پاساجت شما می توانید بین المللی کار کنید ودر حوزه خودتان در ایران برای کشورهای دیگر تبلیغ کنید و مشتریانی از دیگر کشورها داشته باشید . علاوه بر توریست و گردشگر خارجی می توانید تجار دیگر کشورها را به خود جذب کنید. طراحی وبسایت پلتفرم سایتساز پاساژت با قصد ارائه خدمات طراحی سایت پلتفرم سایتساز ، سئو سایت پلتفرم سایتساز ،پشتیبانی آنلاین شبکه های اجتماعی ، طراحی و راه اندازی وبسایت شرکتی ، طراحی سایت فروشگاهی ،راه اندازی سایت شخصی ، پشتیبانی سایت پلتفرم سایتساز ، خرید آنلاین بک لینک دائمی ، ایمیل مارکتینگ تجاری پا به عرصه اینترنت گذاشت تا با گزارش پوسته های با کیفیت و فارسی بتواند ضرورت وبمستران را برطرف کند. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت پاساژت همراه باشید. طراحی سایت پلتفرم سایتساز با پاساژت

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید