دستگاه کارتخوان مجازی

 

قبل از ورود دستگاه های کارتخوان ( Point Of Sale )، شرایط به این صورت بود که فروشنده هر بار برای دریافت پول باید در صندوقی که پول ها در آن نگهداری می شدند را باز و بسته می کرد. با این کار احتمال سرقت  توسط فروشنده و یا افراد دیگر وجود داشت.

 

دستگاه پوز یا کارتخوان با اتصال به شبکه های بانکی و پرداخت امکان انتقال وجه از حساب خریدار به حساب فروشنده را ممکن می سازد. به این شکل که در هنگام خرید به جای پرداخت پول نقد با کشیدن کارت بانکی در دستگاه پوز ( P.O.S )،  وجه کالا یا خدمات را پرداخت می کنید. با اینکه استفاده از دستگاه های کارتخوان بسیار راحت می باشد و در تمام کسب و کارها تقریبا مورد استفاده قرار می گیرد،  ولی برای داشتن یک دستگاه کارتخوان مشکلاتی هم وجود دارد، این مشکلات در کشور ما از لحظه درخواست کارتخوان شروع می شود تا زمانی که دیگر به آن نیازی نداشته باشیم. برای مثال به موارد اشاره می کنیم:

 

تکمیل مدارک در هنگام درخواست دستگاه پوز؛ از مدارک هویتی گرفته تا جواز کسب، شناسه مالیاتی و ...

تودیع وثیقه نقدی برای دریافت دستگاه کارتخوان سیار معمولا مبلغی بین یک میلیون تومان تا 2 میلیون تومان

عدم برقراری ارتباط در صورت خرابی تلفن و اینترنت

عدم برقراری ارتباط برای کارتخوان سیار ( GPRS POS ) در مکانهائی که آنتن دهی تلفن همراه ضعیف می باشد

جمع آوری دستگاه کارتخوان در صورت نداشتن تعداد مشخصی تراکنش در ماه توسط شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت

کند شدن سرعت عملیات دستگاه های کارتخوان در زمانهای که حجم خرید ها زیاد است مانند شب عید

محدودیت هایی در تهیه و تعمیرات آن ها به دلیل وارداتی بودن و وجود تحریم ها

غیر بهداشتی بودن دستگاه کارتخوان با توجه به شیوع ویروس کرونا

اتمام کاغذ رول و دیگر موارد

 اما راهکار بهتری که هست که در اینجا شما با آن آشنا خواهید شد آن هم کارتخوان مجازی می باشد.

 

پاساجت ، سیستم کارتخوان مجازی و درگاه پرداخت شخصی به کسب و کار های آنلاین ارائه می دهد. کسب و کار هایی که روش سفارش تلفنی و یا پرداخت در محل دارند می توانند از قابلیت کارتخوان مجازی استفاده کنند. اما روند کار کارتخوان مجازی به چه صورت می باشد؟

 

مشتری شما زمانی که سفارش خود را تلفنی ثبت می کند شما می توانید به جای ارسال دستگاه پوز سیار  همراه با پیک، در همان لحظه سفارش، صورتحساب مشتری را به شماره تلفن همراهش ارسال کنید. برای این کار کافی است وارد پنل کاربری خود در پاساجت  شوید و در قسمت مدیریت لینک پرداخت، لینک کارت ویزیت و پوز سیار مجازی را به همراه سفارش که همان ارسال فاکتور آنلاین می باشد را انتخاب نمائید در این لحظه با وارد کردن اطلاعات ضروری یعنی شماره موبایل مشتری و مبلغ سفارش و کلیلک بر روی دکمه ارسال، مشتری فاکتور آنلاین را به صورت پیامک دریافت می کند و با انتخاب لینک پرداخت فاکتور به صفحه درگاه پرداخت شاپرک هدایت می شود و با وارد کردن اطلاعات بانکی خیلی سریع هزینه سفارش خود را پرداخت می کند. پس از واریز پیامکی مبنی بر واریز با مبلغ مشخص برای شما که فروشنده هستید ارسال می شود. همچنین می توانید  در  پنل پاساجت  خود مراجعه کنید و با انتخاب گزینه " گزارش ارسال فاکتور" وضعیت فاکتور را مشاهده کنید که پرداخت شده است یا نه. همینطور با دیدن گزارشات لیست تسویه ها از تاریخ انجام تسویه فاکتور هم مطلع خواهید شد. از گزارشات تراکنش ها و تسویه ها می توانید خروجی اکسل و پی دی اف بگیرید و نیازی به رسید های کاغذی نمی باشد.

دیگر ویژگی های پاساجت :

سازگار با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب

پشتیبانی 24 ساعته

قابلیت تسهیم وجوه

سهولت استفاده از فاکتور آنلاین و امکان اشتراک گذاری آن از طریق پیامک، ایمیل و شبکه های اجتماعی

کمترین کارمزد

بدون ودیعه و کاملا رایگان


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3612
مقالات و مطالب مرتبط

کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار امسال چقدر کار کردند؟

کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار امسال چقدر کار کردند؟ شبکه پرداخت کارتی کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار یا همان «شاپرک» با تحت پوشش دادن تمام پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار ها امسال چقدر کار کردند؟ براساس این گزارش، ارزش تراکنش‌های شاپرک در نخستین ماه سال‌جاری بیش از ۵۴۳ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در اردیبهشت ماه به ۶۶۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در خرداد ماه امسال نیز با رسیدن ارزش تراکنش‌ها به ۷۲۵ هزار میلیارد تومان روند صعودی این بخش طی شده است اما در تیر ماه شاهد افت قابل توجه ارزش تراکنش‌ها هستیم به طوری که در این ماه ارزش تراکنش‌ها به ۶۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده و در مرداد ماه با رسیدن به ۶۷۶ هزار میلیارد تومان بازهم کمتر شده است.

مراحل دریافت کارتخوان

شرکت شاپرک نهاد سیاست‌گذار در ارائه انواع دستگاه کارتخوان است که بر عملکرد مجموعه‌های ارائه‌دهنده این دستگاه نظارت دارد. در حال حاضر ۱۲ شرکت و ۳۱ بانک در کشور وجود دارند که دستگاه کارتخوان به مشتریان خود ارائه می‌دهند. برای دریافت کارتخوان باید وارد سایت بانک‌ها و شرکت‌های معتبر شوید تا بتوانید فرم درخواست را تکمیل کنید. بعد از ارسال مدارک به صورت آپلود یا حضوری، درخواست متقاضی بررسی می‌شود. پس از تأیید مدارک، متقاضی می‌تواند دستگاه را تحویل بگیرد. معمولاً یک هفته پس از ثبت درخواست، دستگاه آماده تحویل است. البته ناگفته نماند که این زمان بسته به سرعت ارائه خدمات هر مجموعه می‌تواند متغیر باشد. مراحل دریافت کارتخوان! چطور دستگاه کارتخوان بگیریم؟

در مورد دستگاه پوز سیار و ثابت بیشتر بدانید

در مورد دستگاه پوز سیار و ثابت بیشتر بدانید دستگاه پوز سیار و ثابت شخصی یا مالکیتی، دستگاهی است که شما خریداری میکنید و مالک آن هستید. برعکس کارتخوان و پوز سیار و ثابت های بانکی که دارای محدودیت های تعداد تراکنش اجباری در ماه هستند این دستگاه ها را میتوانید بدون محدودیت و همچنین به صورت تحویل فوری دریافت کنید. حتی پس از خرید دستگاه کارتخوان و پوز سیار و ثابت سیار حساب دستگاه پوز سیار و ثابت شما میتواند در صورت درخواست شما از بانکی به بانک دیگری تغییر پیدا کند. همچنین در صورت خرید دستگاه پوز سیار و ثابت پشتیبانی دستگاه با شرکتی است که شما دستگاه را از آن تهیه کرده اید.

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید