مراحل دریافت دستگاه کارتخوان سیار و پوز سیار

 

مدارک و پیش‌نیازهای دریافت کارتخوان برای اشخاص حقوقی چیست؟

اگر محل کار ثابتی ندارید، اما نیاز به کارتخوان دارید:

آشنایی با انواع دستگاه کارتخوان

دستگاه کارتخوان تلفنی

دستگاه کارتخوان اینترنتی

دستگاه کارتخوان سیار سیمکارتی

مراحل دریافت کارتخوان

از مسائل روز مالی مطلع باشید

۱ـ برای دریافت کارتخوان، حداقل تراکنش ماهانه باید چقدر باشد؟

۲ـ کسانی که محلی ثابت برای درآمدزایی ندارند و نمی‌توانند جواز ارائه دهند، چطور باید دستگاه کارتخوان دریافت کنند؟

۳. در حال حاضر پرسرعت‌ترین نوع دستگاه کارتخوان موجود در ایران چیست؟

یکی از جذابیت‌های خرید در دنیای امروز استفاده از دستگاه کارتخوان است. با کمک این دستگاه دیگر نیازی به نگه داشتن اسکناس ندارید و می‌توانید بدون هیچ دردسری با یک کارت کوچک خرید کنید. با کمک دستگاه کارتخوان در زمان خرید و فروش مبلغ کالا یا خدمات مورد نظر به صورت الکترونیکی با کسر از حساب خریدار، وارد حساب فروشنده می‌شود. بنابراین امروزه دریافت کارتخوان برای هر شخص یا مجموعه‌ای که کالا یا خدمات خاصی را ارائه می‌دهد الزامی است. باوجود گسترش استفاده از این دستگاه، ممکن است که هنوز بسیاری از روش تهیه آن مطلع نباشند. به همین منظور در این مطلب از مجله لندو قصد داریم که درمورد چگونگی دریافت کارتخوان صحبت کنیم.

مدارک و پیش‌نیازهای دریافت کارتخوان برای اشخاص حقوقی چیست؟

کسانی که صاحب کسب‌وکار هستند و در بانک حساب دارند، می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانکی و تکمیل فرم درخواست، برای دریافت دستگاه کارتخوان اقدام کنند. اگر دستگاه موجود باشد، معمولاً بعد از گذشت یک هفته صاحبان کسب‌وکار می‌توانند کارتخوان خود را تحویل بگیرند.

به‌طور خلاصه، دریافت دستگاه کارتخوان مثل انجام هر کار قانونی دیگری نیاز به یک سری پیش‌نیاز دارد که در ادامه به هر مورد اشاره خواهیم کرد.

۱ـ اولین پیش‌نیاز دریافت دستگاه کارتخوان، داشتن حساب در بانک‌های شبکه شتاب است.

۲ـ تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا و همچنین ارائه سفته با مبلغی مشخص به ازای هر دستگاه از دیگر مدارک لازم ثبت درخواست برای دریافت دستگاه کارتخوان محسوب می‌شود.

۳ـ برای دریافت کارتخوان، متقاضی باید در هر ماه حداقل ۵۰۰ تراکنش داشته باشد.

۴ـ صاحبان کسب‌وکار برای اثبات درآمدزایی قانونی، باید مجوز معتبر از اتحادیه دریافت کنند.

۵ـ وجود یک آدرس مشخص به‌عنوان محل کار و ارائه کپی اجاره یا سند ملکی آن به همراه کد پستی از شرایط دریافت دستگاه کارتخوان محسوب می‌شود.

۶ـ امضای قرارداد و تکمیل فرم‌های موجود در سامانه‌های ارائه‌دهنده کارتخوان، یکی از الزامات فرآیند تحویل این دستگاه به متقاضیان محسوب می‌شود.

۷ـ متقاضی برای دریافت دستگاه کارتخوان مثل دریافت وام فوری و استفاده از دیگر مزایای شهروندی باید سن قانونی حداقل ۱۸ سال را داشته باشند.

دریافت کارتخوان

حتما بخوانید:  از مالیات های جدید دولت خبر دارید؟

اگر محل کار ثابتی ندارید، اما نیاز به کارتخوان دارید:

همان‌طور که گفتیم، برای دریافت دستگاه پوز باید متقاضی یک مکان ثابت به‌عنوان محل کسب درآمد خود معرفی کند و جواز معتبر داشته باشد. اما شغل بسیاری از افراد به صورت غیرثابت است. به همین دلیل نمی‌توانند جواز داشته باشند. در چنین حالتی هم می‌توان برای دریافت کارتخوان اقدام کرد، به شرط آن‌که متقاضی فرم‌های استشهادنامه محلی، درخواست پایانه فروش و فرم فروش پایانه سیار را تهیه و تکمیل کند. همچنین داشتن قرارداد پذیرندگی کارتخوان هم ضروری است.

از سفته بیشتر بدانید

همان‌طور که گفتیم، سفته یکی از مدارک لازم برای دریافت کارتخوان است که اشخاص حقوقی باید آن را ارائه بدهند. بنابراین اطلاع از شرایط قانونی این اوراق برای متقاضیان دستگاه پوز ضروری است. در مطلب سفته چیست مجله لندو می‌‌توانید در مورد قوانین مربوط به آن اطلاعات خوبی کسب کنید.

آشنایی با انواع دستگاه کارتخوان

پیش از دریافت کارتخوان، باید با انواع آن آشنا شوید تا با توجه به سبک‌وسیاق کسب‌وکارتان بهترین نوع آن را انتخاب کنید. کارتخوان به دو دسته کلی بی‌سیم و ثابت تقسیم می‌شوند و هرکدام از این دسته‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. در ادامه در مورد انواع دستگاه کارتخوان صحبت خواهیم کرد.

دستگاه کارتخوان تلفنی

برای راه‌اندازی این دستگاه کارتخوان به یک خط ثابت تلفن نیاز است. بنابراین یکی از بزرگ‌ترین دردسرهای استفاده از این دستگاه، اشغال بودن خطوط تلفن و عدم دسترسی به شبکه بانکی در چنین مواقعی است. از آن‌جایی که این کارتخوان با اتصال مستقیم سیم تلفن کار می‌کند، قابلیت جابه‌جایی ندارد. بنابراین دستگاه برای مشاغلی که فروشنده باید به سراغ مشتری برود تا هزینه را پرداخت کند، مناسب نیست. در ضمن این دستگاه برای مشاغلی که در طول روز بیش از ۲۰ تراکنش دارند، مفید نیست. مثلاً اگر صاحب فروشگاه لوازم خانگی و دیجیتالی هستید که به‌واسطه امکان خرید قسطی لپ تاپ، موبایل، پرینتر و… فراهم کرده‌اید، بدون شک مشتریان بسیار و تراکنش‌های بالایی در طول روز دارید. در چنین حالتی سرعت پایین دستگاه کارتخوان تلفنی پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

دستگاه کارتخوان اینترنتی

یکی دیگر از انواع دستگاه کارتخوان با کمک اینترنت وای‌فای به شبکه بانکی وصل می‌شود. این دستگاه در مکان‌هایی که به اینترنت وای‌فای در کل فضا دسترسی دارند، قابل جابه‌جایی است. مثلاً اگر صاحب یک رستوران هستید، بهتر است این دستگاه را به جای کابل LAN با کمک مودم به راحتی به اینترنت وصل کنید تا بتوانید دستگاه را برای تسویه حساب سر میز مشتریان ببرید. به دلیل اتصال به اینترنت، این دستگاه سرعت بالایی در انجام تراکنش نسبت به نوع تلفنی دارد. بنابراین اگر میزان تراکنش روزانه شما در طول روز بالاست، برای دریافت کارتخوان اینترنتی اقدام کنید و هرگز به سراغ نوع تلفنی آن نروید. به عنوان مثال صاحبان فروشگاه‌های مخصوص خرید اقساطی گوشی و دیگر تجهیزات الکترونیکی که در طول روز سفارش‌های متعددی دارند، بهتر است که به دلیل سرعت بالای تراکنش از کارتخوان اینترنتی استفاده کنند.

دستگاه کارتخوان سیار سیمکارتی

نوع دیگری از دستگاه کارتخوان وجود دارد که با کمک سیمکارت تلفن همراه کار می‌کند. این دستگاه از پرطرفدارترین نوع کارتخوان سیار است که در هر نقطه‌ای که اینترنت دیتا آنتن داشته باشد، به ‌خوبی و باسرعت بالا کار می‌کند. این دستگاه به راحتی قابل جابه‌جایی است. بنابراین ماموران ارسال سفارش‌های از نوع پرداخت در محل و پیک‌های موتوری از این دستگاه استفاده می‌کنند. فروشندگانی که جای ثابتی ندارند و در اصطلاح دست‌فروش هستند، با کمک این دستگاه به راحتی می‌توانند اجناس خود را بفروشند. همچنین پارکینگ‌های فروشگاه‌های بزرگ، مجموعه‌های تفریحی، کارواش‌های عظیم و… که کارمندان آن مدام در حال رفت‌وآمد هستند، بهتر است که به سراغ دریافت کارتخوان سیار سیمکارتی بروند.

دریافت کارتخوان

حتما بخوانید:  کلاهبرداری اینترنتی به روش فیشینگ چیست و چطور می توان آن را تشخیص داد؟

از مسائل روز مالی مطلع باشید

در این مطلب از چگونگی دریافت کارتخوان صحبت کردیم تا در صورت نیاز بتوانید برای این دستگاه درخواست دهید. اگر مشتاق به مطالعه دانستنی‌های بیشتر در حوزه مسائل مالی و اقتصادی هستید، حتماً مجله لندو را دنبال کنید. در این مجله می‌توانید در مورد انواع وام، بورس، بیمه و… اطلاعات خوبی به دست آورید. لندو یک سامانه مالی است که امکان خرید اقساطی تا سقف ۲۰ میلیون تومان را برای کاربران فراهم کرده است. وام لندو مخصوص خرید کالا و خدمات است و به صورت اعتبار داده می‌شود. چک و ضامن در شروط دریافت این وام تعریف نشده است و ارائه یک برگه سفته به‌ننوان ضمانت کفایت می‌کند.

 سوالات متداول

۱ـ برای دریافت کارتخوان، حداقل تراکنش ماهانه باید چقدر باشد؟

متقاضی باید در هر ماه حداقل ۵۰۰ تراکنش داشته باشد تا بتواند برای دریافت دستگاه کارتخوان اقدام کند.

۲ـ کسانی که محلی ثابت برای درآمدزایی ندارند و نمی‌توانند جواز ارائه دهند، چطور باید دستگاه کارتخوان دریافت کنند؟

با تهیه و تکمیل فرم‌های استشهادنامه محلی، درخواست پایانه فروش، فرم فروش پایانه سیار و قرارداد پذیرندگی کارتخوان می‌توانند برای دریافت دستگاه اقدام کنند.

۳. در حال حاضر پرسرعت‌ترین نوع دستگاه کارتخوان موجود در ایران چیست؟

در حال حاضر دستگاه سیار سیمکارتی بهترین و پرسرعت‌ترین نوع کارتخوان در ایران است.


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3657
مقالات و مطالب مرتبط

انواع پوز سیار و دستگاه کارتخوان سیار از نظر بستر ارتباطی و فنی

انواع پوز سیار و دستگاه کارتخوان سیار از نظر بستر ارتباطی و فنی انواع دستگاه پوز سیار و دستگاه کارتخوان سیار همراه پوز مجازی v-POS نسل جدیدی از دستگاه ‌های کارتخوان که دیگر دستگاهی جداگانه ندارند و گوشی تلفن همراه شما تبدیل به یک سیستم پوزمجازی می شود که امنیت بالاتری دارد و هزینه بسیار پائینی و دسترسی بسیار راحت ، حمل و نقل آسان ،قابلیت پرداخت از راه دور و کارآمد هستند که با استفاده از اپلیکیشن ها خدمات پرداخت را انجام می ‌دهند. این نوع کارتخوان ها دارای رسید کاغذی نیستند و تاییدیه پرداخت توسط پیامک به مشتری ارسال می ‌شود. و حتی نیاز به کارت فیزیکی هم نمیباشد . بلکه از تکنولوژی درگاه های بانکی استفاده میکند. با رمز یکبار مصرف (پویا) و قابل استفاده در گوشی مشتری. جهت دیدن نمونه و تست ، گزینه پرداخت وجه در لینک زیر Shop.pasajet.ir/v انواع دیگر ...

کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار امسال چقدر کار کردند؟

کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار امسال چقدر کار کردند؟ شبکه پرداخت کارتی کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار یا همان «شاپرک» با تحت پوشش دادن تمام پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های کارتخوان سیار و ثابت و پوزسیار ها امسال چقدر کار کردند؟ براساس این گزارش، ارزش تراکنش‌های شاپرک در نخستین ماه سال‌جاری بیش از ۵۴۳ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در اردیبهشت ماه به ۶۶۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در خرداد ماه امسال نیز با رسیدن ارزش تراکنش‌ها به ۷۲۵ هزار میلیارد تومان روند صعودی این بخش طی شده است اما در تیر ماه شاهد افت قابل توجه ارزش تراکنش‌ها هستیم به طوری که در این ماه ارزش تراکنش‌ها به ۶۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده و در مرداد ماه با رسیدن به ۶۷۶ هزار میلیارد تومان بازهم کمتر شده است.

در مورد دستگاه پوز سیار و ثابت بیشتر بدانید

در مورد دستگاه پوز سیار و ثابت بیشتر بدانید دستگاه پوز سیار و ثابت شخصی یا مالکیتی، دستگاهی است که شما خریداری میکنید و مالک آن هستید. برعکس کارتخوان و پوز سیار و ثابت های بانکی که دارای محدودیت های تعداد تراکنش اجباری در ماه هستند این دستگاه ها را میتوانید بدون محدودیت و همچنین به صورت تحویل فوری دریافت کنید. حتی پس از خرید دستگاه کارتخوان و پوز سیار و ثابت سیار حساب دستگاه پوز سیار و ثابت شما میتواند در صورت درخواست شما از بانکی به بانک دیگری تغییر پیدا کند. همچنین در صورت خرید دستگاه پوز سیار و ثابت پشتیبانی دستگاه با شرکتی است که شما دستگاه را از آن تهیه کرده اید.

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید