فراخوان مشتری چه کاربردهایی دارد؟

عملکرد دستگاه فراخوان مشتری چگونه است؟

فرض کنید برای سفارش غذا به یک فودکورت بزرگ رفته اید. پس از ثبت سفارش غذا به شما پیجری تحویل داده می شود، زمانی که غذای سفارشی شما آماده شود، مهماندار با وارد کردن شماره پیجر مشتری او را فرا می خواند و پیجر با شیوه های گوناگون مشتری را آگاه می سازد. البته این برای شیوه های پر هزینه تر میباشد. با پیشرفت تکنولوژی شیوه ای کارآمدتر و موثرتر و کم هزینه تری نیز وجود دارد که پیشنهاد ما به شماست.

 

پیجر فراخوان مشتری چیست؟

هر وسیله ای که جهت فراخوانی مشتریان متقاضی محصولات که در صف انتظار دریافت سفارشات خود هستند، پیجر فراخوان مشتری اطلاق میشود. پیجر فراخوان مشتری یکی از بهترین تجهیزات برای مدیریت مشتریان در مراکز مختلف برای رعایت نوبت به شمار می رود.

در صورت استفاده از این وسیله دیگر نیازی به ایستادن مشتریان در یک جای خاص نبوده و مشتریان به محض آماده شدن محصول یا خدمت تحویلی می توانند طبق نوبت های خود برای گرفتن سرویس های مد نظرشان مراجعه کنند.

رستوران ها، مطب های دکتر، کافی شاپ ها از جمله متقاضیان استفاده از چنین دستگاهی هستند.

انواع دستگاه فراخوان مشتری

دستگاه های فراخوان مشتری از سه دسته پیجرهای لرزشی ، پیجرهای صوتی-تصویری و در نهایت مدل پیامکی  تشکیل شده اند. این مدل ها با توجه به استراتژی و نوع سرویس دهی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه فراخوان مشتری لرزشی

این دستگاه ها در ایران عموما در فودکورت و فست فودهای بسیار مطرح کاربرد دارند، سیستم هشدار این پیجرها لرزشی است اما اکثر آنها از هشدار نوری و صوتی هم برخوردار هستند. معمولا از چنین پیجرهایی در فست فود، فودکورت، کترینگ، کارواش، مراکز تعویض پلاک، داروخانه ها و … به کار برده می شود.

عملکرد این پیجر به این صورت است که شما با مراجعه به صندوق و ثبت سفارش یک پیجر می گیرید، با توجه به این که پیجرها به صورت وایرلس فعال هستند شما می توانید آزادانه در هر جایی مستقر باشید و منتظر دریافت سفارش خود بمانید. معمولا این ارتباط تا فواصل ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر هم برقرار است (با توجه به شرایط محیط) و در صورت نیاز به افزایش برد میبایست از تقویت کننده امواج استفاده شود.

با فرا رسیدن نوبت شما متصدی با وارد کردن شماره نوبت شما در صفحه کلید(فرستنده) فرمان پیج صادر میگردد، در این هنگام پیجری که در اختیار دارید از طریق آلارمهای نوری، صوتی و ویبره شما را مطلع می سازد. شما نزد متصدی می روید و بعد از تحویل پیجر به او سفارش خود را تحویل می گیرید.

معمولا این پیجرهای لرزشی دارای یک پایه شارژ هستند که حداکثر ۱۰ عدد پیجر روی آن قرار می گیرد. با قرار دادن پیجرها روی هم روی این پایه آنها شارژ می شوند. معمولا دستگاه های فراخوان مشتری لرزشی دارای بدنه ضد ضربه و ضد آب هستند که طول عمر آنها را افزایش می دهد.

معایب استفاده از این نوع فراخوان آلودگی موجود در این دستگاه می باشد. از طرفی بسیار پرهزینه محسوب می گردد. در ضمن شما از اطلاعات مشتری خود باخبر نخواهید شد. در صورتیکه می توانید با هزینه بسیار کمتر از امکانات چشمگیرتری برخوردار باشید.

دستگاه فراخوان مشتری صوتی-تصویری

دستگاه های فراخوان صوتی رایج ترین شکل دستگاه فراخوان در ایران محسوب می شوند این دستگاه ها دارای نمایشگر و فراخوان صوتی هستند که مجهز به یک صفحه نمایشگر LED با توانایی نمایش اعداد سه رقمی است. شما با مراجعه به دستگاه نوبت دهی یک نوبت دریافت می کنید و منتظر می مانید.

متصدی با فشردن صفحه کلید به ترتیب شماره ها را وارد می کند و سیستم فراخوان صوتی نیز شماره را با صدای بلند می خواند. این شماره در سیستم نمایشگر دستگاه نیز نمایش داده می شود. این پیجرها قابلیت نصب روی دیوار یا آویز از سقف را دارند به همین دلیل هم به جای کمی برای نصب نیاز دارند. معمولا در مراکز دولتی، پیشخوان دولت، دفاتر اسناد رسمی، بانک ها و … از این مدل سیستم فراخوان مشتری استفاده می شود.

معایب استفاده از این مدل فراخوان مشتری نیز اینست که شما یک یا نهایت دوبار میتوانید مشتری خود را صدا بزنید و اگر در آن مقطع متری شما در دسترس نباشد متوجه فراخوان شما نخواهد شد. از طرفی با این شیوه هم شما اطلاعات مشتری خود را برای باشگاه مشتریان خود نخواهید داشت.

حال که معایب دو نوع فراخوان مشتری را متوجه شدیم قصد دارم بهترین و کم هزینه ترین نوع فراخوان مشتری را به شما معرفی کنم و پس از مقایسه با دو نوع دیگر نحوه تهیه آن را نیز برای شما شفاف سازی کنم.

 

دستگاه فراخوان مشتری بصورت پیامکی

امروزه تنها چیزی که همواره با انسانها همراه و در دسترس است گوشی یا تلفن همراه هر فرد محسوب میشود. خوب یا بد این حقیقتی است که در حال حاضر غیر قابل انکار است. بنابراین اگر بتوان از همین ابزار برای اطلاع رسانی ها در کسب و کارمان استفاده کنیم احتمال دیده نشدن یا متوجه نشدن پیام مورد نظر توسط مشتری کاهش می یابد.

نسل جدید فراخوان مشتری عملا به سخت افزار خاصی نیاز ندارد، شما در سایت شخصی خود قادر خواهید بود از خدمات اطلاع رسانی به مشتریان خود و فراخوان ایشان به محض آماده شدن سفارششان اقدام نمایید.

از مزایای این شیوه علاوه بر کم هزینه بودن آن، به دلیل عدم نیاز به سخت افزارهای پر هزینه، داشتن اطلاعات مشتری و شماره تماس ایشان برای ارتباط بیشتردر وحله اول، کاهش احتمال عدم مطلع شدن مشتری در هنگام فراخوان چون بصورت پیامک برای ایشان مکتوب خواهد شد. و در نهایت چون سخت افزاری وجود ندارد هزینه استهلاکی نیز وجود نخواهد داشت.

تنها نقطه ریسکی این شیوه نداشتن آگاهی از فرایند عملیاتی این نوع فراخوان مشتری مربوطه می باشد که در این مورد پاساجت قدم به قدم همراه شما خواهد بود و با آموزشهای متوالی شما را هدایت خواهد کرد.پس اصلا نگران نباشید.

 

 


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3777
مقالات و مطالب مرتبط

دستگاه فراخوان مشتری و نوبت دهی و فراخوان مشتری

دستگاه فراخوان مشتری و نوبت دهی و فراخوان مشتری دستگاه فراخوان مشتری و نوبت دهی و فراخوان مشتری یکی از پرکاربردترین دستگاه ها است که در هر فروشگاه، رستوران، بانک، کارخانه ها و ... قابل مشاهده اند. از این دستگاه ها جهت جلوگیری از ازدحام مقابل باجه تولید و صندوق رستوران و ... به بازار عرضه شده اند. سیستم فراخوان مشتری مجازی و پیجر آنلاین به این صورت هست که با یک کلیک برای مشتری پیامکی ارسال می شود حاوی پیامی که "مشتری گرامی،سفارش شما آماده است." دستگاه فراخوان مشتری چیست؟ دستگاه فراخوان مشتری از یک پنل و صفحه نمایش تشکیل شده است که فرد می تواند با دستور به سیستم، شماره مشتری را روی صفحه نمایش نشان دهد و یا حتی با صدای رسا شماره مشتری را پخش کند. به صورت کلی سیستم فراخوان مشتری به دو نوع دستگاه فراخون مشتری و دستگاه فراخوان مشتری کارکنان تقسیم می شود:

سیستم فراخوان مشتری و نوبت دهی مشتریان رایگان همزمان با ثبت شماره مشتریان

در پاساجت شما میتوانید سیستم فراخوان مشتری خود را به راحتی راه اندازی و رایگان استفاده کنید . 10 تست رایگان هم دارید برای تست روی گوشی خود و دوستان .... سیستم فراخوان مشتری به این صورت عمل میکند که شماره مشتری راثبت کرده و هنگام آماده شدن سفارش وی یک پیامک حاوی پیام " مشتری گرامی، سفارش شما آماده تحویل می باشد." ارسال میگردد. و مشتری به صندوق مراجعه کرده و سفارش خود را تحویل میگیرد. دستگاه فراخوان مشتری و پیجر هاتو دور بریز و خودتو راحت کن امروز میخوام یه نصیحت بزرگ به تمام رستوران داران داشته باشم. وقتشه تمام دستگاه فراخوان مشتری و پیجر هاتو دور بریزی! تعجب کردی، تا حالا نشده تعداد دستگاه فراخوان مشتری و پیجر هات کم بیاد و مشتری هات تعدادشون از تعداد پیجر هات بیشتر بشن. البته شاید اینقدر زیاد دستگاه فراخوان مشتری و پیجر خریدی که هیچوقت این اتفاق رو تجربه نکردی. ولی خودت میدونی که اغلب روزهای هفته ازشون استفاده نمی کنی، فکر نمی کنی به خودت داری ضرر میزنی؟ تازه هر سال باید عوضشون کنی یا بدی تعمیرش کنند،البته اگر خوب نگهشون داری وگرنه زمانش زودترم میشه. از اون گذشته تا حالا چند تاشون رو گم کردی؟؟؟

بهترین و کارآمدترین دستگاه فراخوان مشتری فروشگاهی

بهترین و کارآمدترین دستگاه فراخوان مشتری فروشگاهی دستگاه فراخوان مشتری دستگاه‌های بسیار کاربردی هستند که در هر فروشگاه، کافی شاپ یا رستوران وجود یکی از آن‌ها ضروری است. این دستگاه‌ها برای جلوگیری از ازدحام مقابل باجه فروش طراحی و ساخته شده‌اند و کمک زیادی به مدیریت فروش و نوبت‌دهی به مشتریان می‌کنند. جدیدترین سیستم فراخوان مشتری سیستم فراخوان پیامکی میباشد. سیستم فراخوان مشتری به چه صورت کار میکند؟

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید