چرا داشتن دامنه خوب در طراحی سایت مهمه؟

چرا داشتن دامنه خوب در طراحی سایت مهمه؟

انتخاب دامنه در طراحی سایت  برای سایت شما در اولین نگاه مثل انتخاب نام برای فرزندتان است.

به همون دقتی که به نام فرزندتان اهمیت میدین که فردا بزرگ میشه و اسم خوب اهمیت داره ، کسب و کار شما هم میتونه بزرگ بشه و نام برندش خیلی اهمیت داره .

نحوه انتخاب نام دامنه در طراحی سایت

یکی از بزرگترین و مهم ترین سوالاتی که می تواند در محبوبیت و کسب درآمد یک وب سایت موثر باشد، انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  یا همان نام دامین مناسب می باشد که شاید در ابتدای هر پروژه ای کمی عجولانه انجام شود و در انتخاب آن نکات مهم را رعایت نکرده باشید که طبیعتا می تواند در عدم پیشرفت وب سایت شما دخیل باشد.

نام دامنه در طراحی سایت  چیست ؟

نکات مهم در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت

همان گونه که تا این قسمت برخی توضیحات در مورد دامنه در طراحی سایت  یا دامین داده شده است، میزان اهمیت آنرا در کسب و کار اینترنتی متوجه شده اید. بطور کلی انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  مناسب، اولین قدمی است که شما باید برای آغاز و شروع کسب و کار اینترنتی خود انجام دهید و بعد از انجام این اقدام، شما به این نام در دنیای وب شناخته خواهید شد. از این رو برای ثبت نام دامنه در طراحی سایت  از طریق پارس پک اقدام نمائید.

 

از این رو در حین انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  مناسب باید دقت کافی کنید و جای نگرانی هم نیست چرا که تغییر نام دامنه در طراحی سایت  ممکن خواهد بود. بنابراین بهترین نام دامنه در طراحی سایت  می تواند در محبوبیت و حتی کسب و کار شما بسیار موثر واقع شود که در ادامه این مطلب از سایت پارس پک اصول انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  مناسب را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

 

 

ثبت و خرید دامنه در طراحی سایت

نکات مهم در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت

برای اینکه نام مناسب برای دامین خود انتخاب کنیم نیازمند پیش شرط هایی هستیم، این شروط به ما کمک میکنند تا از لحاظ برندینگ و سئو نسبت به رقبا پیشی بگیریم

 

۱- تایپ آسان نام دامنه در طراحی سایت

نکته ای که بسیار تاثیرگذار است و متاسفانه توسط مدیران وب سایت ها جدی گرفته نمی شود، انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  مناسبی است که تایپ آن آسان باشد و کاربر بتواند آنرا به راحتی تایپ و جستجو کند. با این حال نکته کلیدی که می تواند در کسب و کار و موقعیت شما در میان وب سایت های دیگر موثر واقع شود، انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  مناسب است که می توانید با ایده خلاقانه نسبت به کسب و کار خود اقدام کنید.

 

تایپ آسان نام دامنه در طراحی سایت

۲- کوتاه یا بلند بودن نام دامنه در طراحی سایت

از مهم ترین سوالاتی که در رشد کسب و کار اینترنتی و یا حتی برندینگ شما می تواند موثر واقع شود، تعداد حروف به کار گیری شده دامنه در طراحی سایت  است! برخی از مدیران وب سایت ها سعی بر گنجاندن چندین حرف به عنوان نام دامنه در طراحی سایت  هستند که این کاملا اشتباه می باشد! جالب است بدانید هر چقدر نام دامنه در طراحی سایت  شما کوتاه باشد، یوزر می تواند راحت تر اقدام به جستجو نماید.

 

۳- استفاده از کلمه کلیدی مناسب

نکته ای که حتما باید در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  مناسب به آن توجه کنید، این است که کمی بیشتر با خودتان صادق باشید! منظور این هست که هدف اصلی شما از ایجاد نام دامنه در طراحی سایت  چیست؟ برای آشنایی با این سوال می توان به این سوال اشاره کرد که قطعا می تواند هدف ما از گزینه را به شما اعلام کند. اگر شما در زمینه نصب و تعمیر کابینت فعالیت دارید، می توانید دامنه در طراحی سایت Cabinet.com / cupboard.com " را انتخاب کنید.

 

انتخاب نامه دامنه در طراحی سایت  هدفمند

با این مثال یقینا منظور ما را متوجه شده اید و لازم به ذکر است که موتورهای جستجو گوگل شما را با انتخاب این نام Domain و همچنین مطالب مرتبطی که در وب سایت خود پابلیش می کنید، به عنوان یک مرجع در این زمینه خواهد شناخت و مشتری شما حس بهتری نسبت به وب سایتی که وارد آن شده است پیدا خواهد کرد.

 

۴- منطقه جغرافیایی در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت

اگر تجارت شما متعلق به یک کشور است، برای اینکه بتوانید در میان برندهای دیگر محبوبیت بیشتری کسب کنید، می توانید پسوند دامنه در طراحی سایت  را مطابق با منطقه جغرافیاییخود انتخاب کنید که این می تواند در سئو سایت شما موثر واقع شود. برای مثال اگر شما در داخل کشور ایران Cabinet.ir بهترین دامنه در طراحی سایت  انتخابی شما خواهد بود.

 

۵- استفاده از اعداد و حروف اضافه در نام دامنه در طراحی سایت

برای متوجه شدن این موضوع ما می خواهیم شما خودتان را به عنوان یک یوزر قرار دهید که بعد از شنیدن نام وب سایت شما که در آن عدد بکار رفته است، می خواهد آنرا در موتور جستجو گوگل جستجو کند! قطعا امکان بروز برخی مشکلات وجود خواهد داشت. برای مثال اگر در نام دامنه در طراحی سایت  از عدد 5 استفاده کرده باشید، برای کاربر سوال خواهد شد که 5 یا Five را جتسجو کند و این می تواند باعث عدم جذابیت پایه سایت شما برای او باشد.

 

همچنین توصیه می شود از نقطه یا خط تیره " - " در نام دامنه در طراحی سایت  استفاده نکنید چرا که می تواند همانند بالا برای کاربر مشکل ساز شود و سئو سایت شما کمی آسیب ببیند. بنابراین تا حد امکان این نکته را مد نظر خود قرار دهید.

 

۶- به یاد ماندنی باشید!

تا امروز میلیون ها نام دامنه در طراحی سایت  در زمینه های مختلفی ثبت شده اند که طبیعتا دامین هایی که نام جذاب، کوتاه، مفهومی و متناسب با محتوای داخل آن بکار رفته است، به یاد ماندنی تر خواهند بود و سعی کنید نام وب سایت خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید تا به مرور در میان سایر کاربران شناخته شود و این گونه شما تبدیل به یک فرد به یاد ماندنی خواهید شد.

 

نام دامنه در طراحی سایت  سئو شده

۷- تحقیق کنید

بعد از انتخاب نام دامنه در طراحی سایت ، از خرید آن دست نگه دارید! شما ابتدا باید در مورد آن تحقیق کنید! اما این تحقیق به چه منظور می باشد؟ برای پاسخ به این سوال می توان به این نکته اشاره کرد که شاید شخصی یا کمپانی ای قبل از شما دامنه در طراحی سایت  مدنظر شما را با نگارشی دیگر خریداری کرده باشد و ادعای مالکیت آنرا به راحتی داشته باشد. از این رو خرید دامنه در طراحی سایت  مشابه با دامنه در طراحی سایت  قدیمی ثبت شده غیر قانونی است و ممکن است بسته شود و زحمات شما بی پاسخ بماند.

 

۸- پسوند مناسب دامنه در طراحی سایت

پسوند  Domain شما می تواند عاملی موثر بر زمینه فعالیت شما برای کاربر باشد که قطعا باید آنرا رعایت کنید. پسوندها متناسب با زمینه های مختلف تعریف شده اند که یقینا در شناخته شدن شما موثر خواهد بود. برای مثال اگر شما یک کمپانی هستید، می بایست از پسوند co. استفاده کنید.

 

نام دامنه در طراحی سایت  برند شماست

۹- برند خود را بسازید و مراقب آن باشید!

برای محافظت از برند خود می توانید دامنه در طراحی سایت  های مختلف را حتی با غلط های تایپی که ممکن است کاربر دچار آن شود را خریداری کنید. این اقدام شما بسیار هوشمندانه خواهد بود چرا که رقبا قادر به دخل و تصرف برند شما نخواهند بود و با تایپ اشتباه می توانند به وب سایت شما وارد شوند.

 

۱۰- در خرید نام دامنه در طراحی سایت  سریع اقدام کنید

روزانه تعداد دامنه در طراحی سایت  های بسیار زیادی با پسوندهای مختلف توسط کاربران مختلف خریداری می شوند که این تبدیل به یک چالش بزرگ در این زمینه باشد. به همین دلیل توصیه می شود بعد از انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  مناسب آنرا فورا انتخاب و خریداری کنید.

 

سوالات متداول

نکات مهم برای انتخاب صحیح و مناسب دامنه در طراحی سایت  چیست؟

تایپ آسان نام دامنه در طراحی سایت  ، استفاده از کلمه کلیدی مناسب ، استفاده از اعداد و حروف اضافه در نام دامنه در طراحی سایت  ، پسوند مناسب دامنه در طراحی سایت  و موارد دیگر.

برای محافظت از دامنه در طراحی سایت  و برند خود چه کنیم؟

برای محافظت از دامنه در طراحی سایت  و برند خود میتوانید دامنه در طراحی سایت  های مختلف شبیه به دامنه در طراحی سایت  اصلی را حتی با غلط های تایپی خریداری کنید تا رقبا قادر به دخل و تصور برند شما نباشند.این اقدام ، اقدامی کارآمد و بسیار هوشمندانه میباشد.

دامنه در طراحی سایت  ی کوتاه بهتر است یا دامنه در طراحی سایت  ی بلند؟

استفاده از حروف و کلمات اضافی برای طولانی کردن دامنه در طراحی سایت  کاری کاملا اشتباه است،بلکه در بیشتر موارد استفاده از دامنه در طراحی سایت  ای کوتاه باعث ماندن در ذهن کاربران میشود.

آموزش های هاست و دامنه در طراحی سایت

انتخاب دامنه در طراحی سایت  مناسب برای وب سایت + فیلم آموزشی

انتخاب دامنه در طراحی سایت  مناسب برای وب سایت :

آقای جت من تصمیم گرفته یک دامنه در طراحی سایت  مناسب برای وب سایتش ثبت کنه تا بتونه وب سایتش رو سریع تر راه اندازی کنه، اما پس از صرف زمان خیلی زیاد هنوز موفق نشده یک دامنه در طراحی سایت  مناسب برای خودش انتخاب کنه ، شاید شما هم بار ها تصمیم گرفته اید یک دامنه در طراحی سایت  برای خودتون ثبت کنید اما با معیار های ثبت دامنه در طراحی سایت  مناسب آشنا نبوده اید، در این فیلم آموزشی نحوه انتخاب یک دامنه در طراحی سایت  مناسب را به شما آموزش می دهیم.

 

آیا می دانستید انتخاب و ثبت یک دامنه در طراحی سایت  مناسب می تواند نقش چشمگیری در موفقیت وب سایت شما داشته باشد ؟

 

به همین دلیل بررسی و انتخاب یک دامنه در طراحی سایت  خوب همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

به نظر شما یک دامنه در طراحی سایت  مناسبت چه ویژگی هایی دارد و چه معیار هایی را باید برای انتخاب یک دامنه در طراحی سایت  مناسب رعایت کنیم ؟

 

10 معیار مهم جهت انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  مناسب

نام دامنه در طراحی سایت  باید کوتاه و کمتر از 12 حرف باشد، نمونه ای از دامنه در طراحی سایت  های کوتاه و روان yahoo.com ، alexa.com و microsoft.com هستند.

نام دامنه در طراحی سایت  باید به راحتی در ذهن ها ماندگار شود، نمونه ای از دامنه در طراحی سایت  های ثبت شده که همواره در ذهن مخاطبین ماندگاری دارند google.com ، apple.com و aparat.com هستند.

به هیچ عنوان از اعداد و کارکتر های اضافه در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  استفاده نکنید، نمونه ای از دامنه در طراحی سایت  هایی که در آن ها از کارکتر های اضافه استفاده شده است : iran-learn.com که در آن از کارکتر دش (-) استفاده شده است، server4you.com استفاده از عدد 4 در نام دامنه در طراحی سایت ، sserver.com استفاه از دو حرف ss در کنار یک دیگر.

از کلمات کلیدی در نام دامنه در طراحی سایت  استفاده کنید، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت شما هموراه باعث می شود در موتور های جستجو خیلی سریع تر از رقیبان خود سبقت بگیرید به عنوان مثال دامنه در طراحی سایت  هایی مانند downloadmusic.com و musicirani.com می توانند به ترتیب در کلمات کلیدی و رقابتی مانند دانلود موزیک و موزیک ایرانی در صدر نتایج موتور های جستجو باشد.

از پسوند های رایج و متداول جهت ثبت دامنه در طراحی سایت  استفاده کنید، شاید برای شما هم جالب باشد اما 70 درصد از کاربران اینترنت عادت دارند نام دامنه در طراحی سایت  را با پسوند های رایج و متداول مانند com. و ir. در مرورگر خود وارد کنند، پس از همان ابتدای کار سعی کنید پسوند های ir. و com. را برای وب سایتتان به ثبت برسانید.

آدرس دامنه در طراحی سایت  شما باید منحصر به فرد باشد و به هیچ عنوان کپی برداری شده نباشد، از نام برند های بزرگ و مشهور در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  استفاده نکنید و این را بپذیرید که اعتبار شما متعلق به شماست و اعتبار دیگران متعلق به دیگران، پس به هیچ عنوان از نام تجاری دیگران در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  استفاده نکنید، این موضوع اگر چه از لحاظ قانونی برای شما دردسر ساز نباشد اما قطعا به اعتبار شما در آینده ضربه وارد می کند، نمونه دامنه در طراحی سایت  ای که در آن از نام برند های بزرگ استفاده شده است را می توان apple-server.com نام برد، البته ممکن است این دامنه در طراحی سایت  اصلا وجود نداشته باشد و فقط جهت تفهیم موضوع بیان شده است.

بهتر است نام دامنه در طراحی سایت  مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت باشد، به عنوان مثال دامنه در طراحی سایت  های ketabnak.com ، mobile.ir ، estekhdam.com به ترتیب متعلق به شرکت ها یا برند هایی هستند که در زمینه موبایل، کتاب و استخدام فعالیت دارند، مرتبط بودن نام دامنه در طراحی سایت  با زمینه فعالیت وب سایت باعث می شود ربات های موتور های جستجو و بازدیدکنندگان از وب سایت خیلی راحت تر زمینه فعالیت وب سایت را تشخیص دهند و استفاده از این نوع دامنه در طراحی سایت  ها باعث جلب اعتماد مشتری و موتور های جستجو می شود و بدون شک در موفقیت شما نقش بسزایی خواهد داشت.

دامنه در طراحی سایت  مناسب برای همه به یک شکل نوشته می شود، به عنوان مثال دامنه در طراحی سایت  سرور فور یو دات کام را می توان به دو صورت server4you.com و serverforyou.com نوشت، به ظاهر ممکن است استفاده از چنین دامنه در طراحی سایت  هایی برای مخاطبان شما کمی جذاب هم باشد اما در حقیقت استفاده از این نوع دامنه در طراحی سایت  ها برای برند های نوپا که تازه تاسیس شده اند دردسر ساز خواهد شد.

دامنه در طراحی سایت  ir. سایتتان را از همان ابتدای کار به ثبت برسانید، بار ها و باره ها شاهد این بوده ایم که افراد دامنه در طراحی سایت  های بین المللی com. بسیار زیبایی برای خودشان به ثبت رسانیده اند و مشغول استفاده از دامنه در طراحی سایت  بین المللی خود شده اند اما پس از مدت اندکی که تصمیم گرفته اند دامنه در طراحی سایت  ir. وب سایتشان را نیز ثبت کنند متوجه شده اند که پسوند دات آی آر همان دامنه در طراحی سایت  قبلا توسط شخص دیگری به ثبت رسیده و در حال استفاده است و یا این که ثبت کننده دامنه در طراحی سایت  آی آر تصمیم دارد آن را با قیمت بسیار هنگفتی به شما بفروشد.

عجله نکنید، در انتخاب و ثبت یک دامنه در طراحی سایت  هیچگاه عجله نکنید و زمان زیادی را صرف بررسی و انتخاب بهترین ها کنید تا در سال های بعد از انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  خود پشیمان نشوید.

نام دامنه در طراحی سایت  بزرگترین اعتبار یک وب سایت است، پس بهتر انتخاب کنید.

 

در صورتی که در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت  به سوال یا مشکلی برخورد کرده اید آن را از طریق فرم ارسال نظر در پایین این مقاله آموزشی ارسال کنید، ما خوشحال می شویم به سوالات و مشکلات شما پاسخ دهیم..

اشتراک گذاری


https://pasajet.ir/fa/main/blog-post/3870
مقالات و مطالب مرتبط

طراحی سایت = شغل پردرآمد

طراحی سایت = شغل پردرآمد با توجه به شرایط اقتصاد تورمی موجود در کشور همگی به دنبال درآمد بیشتر هستیم و این کاملا طبیعی است. دغدغه رشد و پیشرفت از زمان انسانهای اولیه با ما بوده و با پیشرفتهای بشری ارتقا یافته و سطوح بالاتری را هدف گرفته است. احتمالاً شما هم مثل خیلی‌های دیگه دنبال شغل پردرآمد هستید و توی اینترنت جستجو می‌کنید تا شاید شغلی رو پیدا کنید که خاص باشه، با شرایط شما همخونی داشته باشه و بشه روش حساب کرد! باور کنید هر چقدر در گوگل شغل‌های پردرآمد، ایده‌های پولساز، درآمد میلیونی، راز میلیاردر شدن و... رو جستجو کنید، هیچ شغلی رو پیدا نمی‌کنید که براحتی برای شما درآمد میلیونی با سود خالص داشته باشه!

فیلترینگ و ایران اکسس شدن چه مسائلی پیش آورده و سایت های داخلی وقتی روی سرور ها ایران اکسس میشوند چه میشود؟

پس از ایران اکسس شدن کامل و داخلی و ملی شدن اینترنت حتی با وی پی ان به اپلیکیشن ها و سایت های خارجی هم دسترسی نخواهیم داشت؟!

چگونه درآمد ثابت و مادام العمر داشته باشیم؟

در دنیای اقتصاد و بازار مشتریان به چند نوع تقسیم می شوند که متاسفانه در فرهنگ و زبان فارسی به تمام آنها مشتری می گوییم ولی در ذات و نوع برخورد به طور با هم متفاوت هستند.

هنوز قانع نشده اید ؟ امتحانش مجانیه
رایگان تستش کنید